زن در نقش روانپزشک و خیّر با شناسایی خانواده‌ محکومین به قصاص، به بهانه گرفتن رضایت خانواده مقتول دست به کلاهبرداری می‌زد.

دسیسه شوم خانم دکتر قلابی برای قاتلان اعدامی

به گزارش قدس آنلاین،  زن در نقش روانپزشک و خیّر با شناسایی خانواده‌ محکومین به قصاص، به بهانه گرفتن رضایت خانواده مقتول دست به کلاهبرداری می‌زد. ۱۴ تیر امسال زنی نزد دکتر محمد شهریاری، سرپرست دادسرای جنایی تهران رفت و از کلاهبرداری گفت که به بهانه نجات برادرش از قصاص، وی را فریب داده بود. این زن گفت: سال۹۲ برادرم به همراه دوستش برای بازی به پارک اقاقیای تهران رفته بود که در آنجا با چند جوان درگیر شد و در این درگیری با ضربات چاقو یکی از آنها را به قتل رساند.

او پس از محاکمه به قصاص محکوم شد و در یک قدمی چوبه‌دار بود تا اینکه برای گرفتن رضایت از خانواده مقتول به تکاپو افتادم. در جریان رفت‌وآمد به زندان با زنی حدودا ۵۰ساله آشنا شدم. او خودش را دکتر روانپزشک معرفی کرد و مدعی شد که اگر ۵۵میلیون تومان پول به او بدهم، از خانواده مقتول رضایت می‌گیرد.

من این پول را جور کردم اما خانم دکتر هیچ کاری برای نجات برادرم انجام نداد. او حتی در مرحله بعد مدعی شد که زمینی در شمال کشور دارد و به خانواده مقتول می‌دهد تا هرطور شده رضایت آنها را بگیرد. این زن می‌گفت در کار خیر فعالیت دارد و تا حالا برای محکومان زیادی رضایت گرفته است.

با این حال وقتی دیدم همه حرف‌هایش دروغ بوده خودم یک کانال تلگرامی راه انداختم و با فروش خانه پدری‌ام و کمک مردم، پول دیه را جور کردم و به این ترتیب برادرم از مجازات قصاص رهایی یافت.

وی ادامه داد: بعد از آن دیگر اطلاعی از خانم دکتر نداشتم تا اینکه امروز که به دادسرا آمدم خیلی اتفاقی او را دیدم. وی مشغول صحبت با مردی بود که گویا قرار بود پسرش تا چند روز آینده قصاص شود. حدس می‌زنم که وی قصد کلاهبرداری از این مرد را دارد.

گفته‌های این زن کافی بود تا قاضی شهریاری دستور بازداشت زن مرموز را صادر کند. مأموران دادسرا برای دستگیری وی وارد عمل شدند اما زن میانسال که متوجه ماجرا شده بود پا به فرار گذاشت و از دادسرا خارج شد. با این حال قبل از اینکه سوار ماشینش شود گیر افتاد و به دادسرا منتقل شد.

متهم اگر چه در بازجویی‌ها اصرار داشت که روانپزشک است و او را به اشتباه دستگیر کرده‌اند اما وقتی شواهد را علیه خود دید به جرم خود اقرار کرد.   وی که کارمند آژانس هواپیمایی است و هیچ مدرکی درخصوص روانپزشکی ندارد به قاضی شهریاری گفت: در اطراف زندان‌ها و یا دادسرای جنایی تهران طعمه‌هایم را از میان خانواده قاتلان شناسایی می‌کردم. افرادی که خانواده‌هایشان در تکاپو بودند تا هرطور شده از اولیای دم رضایت بگیرند.

به این بهانه که زمینی در شمال کشور دارم و می‌توانم به‌عنوان مبلغ دیه در اختیار خانواده مقتولان قرار دهم از آنها مبالغی پول می‌گرفتم. اما هیچ زمینی وجود نداشت و همه اینها دروغ بود تا اعتماد طعمه‌هایم را جلب کنم.

درهمین حال دکتر شهریاری سرپرست دادسرای امور جنایی تهران گفت: پس از دستگیری روانپزشک قلابی مشخص شد که این زن تاکنون سر ۵نفر از خانواده محکومان به قصاص را کلاه گذاشته و از آنها مبالغی پول گرفته است. شاکیان احتمالی که در دام کلاهبرداری این زن گرفتار شده‌اند نیز می‌توانند برای شکایت به دادسرای جنایی تهران مراجعه کنند.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها