​ایلام- رئیس سازمان جهادکشاورزی استان ایلام گفت: در این فصل گرما، آبیاری به موقع تنها راه حل باغداران ایلام فرار از گرمای بی سابقه است.

آبیاری به موقع باغات ایلام راه حل فرار از گرمای بی سابقه است

سیدمحمدتراب میری روز یک شنبه در گفتگو با قدس آنلاین، با بیان اینکه گرمای بی سابقه همه جانداران را تحت تأثیر و تنش قرار می دهد، اظهارداشت: در این فصل گرما، در استان تنها باغات تحت تنش قرار می گیرند و محصولات استراتژیک کاملاً برداشت شده اند.

وی با اشاره به اینکه در فصل تابستان زمان آبیاری باغات از اهمیت بسزایی برخوردار است، افزود: توصیه کارشناسان برای آبیاری باغات، ساعات اولیه صبح و آخر شب است و در ساعات میانی روز، آبیاری بعلت گرما، باعث ایجاد شرجی در اطراف درختان می شود که این امر در گیاهان و درختان تنش ایجاد می کند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان ایلام سطح زیر کشت باغات استان را ۶ هزار هکتار عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: بیشتر باغات استان به کشت درختان زیتون، گردو، انار، انگور و ... اختصاص یافته است.

سیدمحمدتراب میری با اشاره به منابع آب استان برای کشاورزی، یادآور شد: با توجه به محدودیت منابع آبی استان، کشت محصولات شالی و سیفی جات در اولویت نیست و این سازمان خصوصاً از کشت محصول برنج در استان بعلت مصرف فراوان آب حمایت نمی کند.

برچسب‌ها