عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: در داخل کشور فضایی ایجاد کردند که کسی نباید درباره برجام صحبت کند. برجام هولوکاستی شده است، حتی کسی حق حرف زدن درباره آن را ندارد.

برجام هولوکاستی شده است/حق انتقاد از برجام را نداریم

 به گزارش قدس آنلاین، در ادامه جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی نصرالله پژمانفر در نطق میان دستور گفت: ۲۳ تیرماه سال ۱۳۷۸ یادآور حضور مردم باایمان و غیور ایران اسلامی برای مقابله با تلاش دشمن در جنگ نرم علیه نظام می باشد. دشمن خیال می کرد که با رحلت امام (ره) فروپاشی نظام را می تواند کلید بزند و بر اساس مدل هایی که در بعضی از مناطق از جمله اتحاد جماهیر شوروی داشتند تلاش کردند تا فروپاشی جمهوری اسلامی را کلید بزنند، اما مردم ما با حضور خود در ۲۳ تیرماه سال ۷۸ جلوی این فتنه را گرفتند.

نماینده مردم مشهد در مجلس ادامه داد: ملت ایران در فتنه سال ۸۸ نیز با حضور در راهپیمایی ۹ دی جلوی فتنه را گرفتند. در فتنه های بعدی نیز حضور مردم با هدایت رهبری عامل بقای نظام خواهد بود.

عضو کمیسیون فرهنگی با اشاره به گذشت دو سال از نهایی شدن برجام، گفت: علی رغم گذشت دو سال هنوز بسیاری از ابهامات و سوالات مردم پاسخ داده نشده است و حتی برخی ابهامات برای نمایندگان نیز روشن نشده است که بُرد جمهوری اسلامی در قبول این سند چه بوده است.

وی ادامه داد: کدامیک از وعده های غرب در اجرای برجام محقق شد؟ برجام کهنه پیراهنی بود که بیست و چند وصله ای که از سوی شورای امنیت ملی، مجلس شورای اسلامی و مقام معظم رهبری بر آن زدند تا بخشی از سوراخ های آن پوشیده شود.

وی افزود: بی وفایی و نقض صریح برجام از سوی آمریکایی ها نه تنها از سوی مسئولان رئیس جمهور و وزارت خارجه مقابله به مثل نشد، بلکه در داخل کشور فضایی ایجاد کردند که کسی نباید درباره برجام صحبت کند. برجام هولوکاستی شده است، حتی کسی حق حرف زدن درباره آن را ندارد.

پژمان فر گفت: امروز که بازار الگوگیری از اروپا وآمریکا به شدت رونق پیدا کرده است، مثل سند ۲۰۳۰ وامثال آن، مردم ما نگرانند که در ایران هم اگر کسی بخواهد بر نقض برجام وارد شود، همان معامله ای که در اروپا و آمریکا با نقادان هولوکاست صورت می گیرد، با منتقدین برجام در ایران انجام شود.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به مشکلات سهامداران پدیده گفت: مشکلات سهامداران پدیده چیزی نیست که به راحتی بتوان از کنار آن گذشت. امروز مردم و سرمایه گذاران از سرمایه گذاری در این پروژه می ترسند. باز می گویید به ما ربطی ندارد.

نماینده مردم مشهد تصریح کرد: تعیین تکلیف نسبت به پرداخت حق الزحمه شورای حل اختلاف که در سال ۹۴ تصویب شده امری اساسی است که جلوی فساد در دستگاه قضایی را خواهد گرفت. عدم پیش بینی اعتبار برای این بخش در لایحه بودجه خدمتگزاران را ناامید کرده است.

وی خطاب به رئیس کل بانک مرکزی گفت: جناب آقای سیف چندین بار خدمتتان عرض کرده ام که شما با چه مبنایی می گویید موسسات غیرقانونی کار کرده اند. آیا قانون همان است که فقط دستگاه شما مجوز بدهد؟ آیا قانون فقط شما هستید؟ برای راه انداختن یک مغازه در پس کوچه ها هزاران نفر مجوز افراد را چک می کنند.

پژمان فر تصریح کرد: امروز در صورت عدم پاسخ دادن به خواسته های مردم بدانید شما هستید که این کار را امنیتی نموده اید.

وی اظهار داشت: آقای رئیس جمهور آزمون استخدامی بین سه هزار نفر در موسسه ثامن الحجج که تعیین تکلیف آن به بانک پارسیان واگذار شده باید پیگیری شود.

نماینده مشهد ادامه داد: بندهای اساسی لایحه جامع ایثارگران علی رغم تصویب در مجلس شورای اسلامی اجرا نمی شود.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها