مشهد-رییس سازمان انرژی اتمی گفت: باید نگاه منصفانه ای به برجام داشته باشیم.

نگاه به برجام باید منصفانه باشد/مذاکرات درچارچوب مشخصی انجام شد

 به گزارش قدس آنلاین، علی اکبر صالحی صبح یکشنبه در یازدهمین همایش اساتید و دانشجویان ایرانی خارج کشور در مشهد اظهارکرد: در خصوص برجام بحث های مختلفی مطرح شده است که باید منصفانه به موضوعات نگاه کنیم.

وی افزود: ما باید چه کار انجام می دادیم که تحریم ها برداشته می شد؟. این تفکر غلطی است که فکر کنیم اعضای تیم مذاکره کننده شخصا مذاکرات را تعیین تکلیف می کردند که این سخن به این معناست که کشور متولی و مسئولی ندارد.

رئیس سازمان انرژی اتمی خاطرنشان کرد: ما در مذاکرات هسته ای چارچوب مشخصی داشتیم و خط قرمزها نیز تعیین شده بود که همه این موضوعات در آینده روشن خواهد شد.

صالحی تصریح کرد: دشمن می خواست ما درچرخه هسته ای خودمان تحقیق، توسعه، استخراج و غنی سازی را نداشته باشیم اما امروز همه این ها را در اختیار داریم و ذخایر اورانیوم ما نیز طی دو سال گذشته ۳۶۰ تن افزایش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: سوال اصلی اینجاست که اگر توافق هسته ای برای طرف مقابل و آمریکا مطلوب است پس چرا آنها مدام از برجام ناراحت هستند و می خواهند این توافق را نقض وبرجام را پاره کنند؟

رئیس سازمان انرژی اتمی کشور خاطرنشان کرد: پس از برجام موفق شدیم میزان فروش نفت را از ۹۰۰ هزار بشکه  در روز که پولش هم به سختی به کشور باز می گشت به دو و نیم میلیون بشکه در روز رسانیم وحالا صادرات نفت به سهولت انجام می شود و در وصول پول نیز مشکلی نداریم.

صالحی بیان کرد: علاوه بر موضوع فروش نفت طی دوسال گذشته موفق شدیم قرارداد ساخت دو نیروگاه هسته ای جدید را منعقد کنیم و جذب سرمایه گذاری خارجی در کشور داشته باشیم.

وی تاکید کرد: معتقدم در مذاکرات می توانستیم بهتر عمل کنیم و سعی خودمان را انجام دادیم اما باید بدانیم در آن مقطع در معرض خطر قرار داشتیم و انسان عاقل آماده مقابله با خطر است اما خود را در مقابل آن قرار نمی دهد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها