۲۵ تیر ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۷
کد خبر: 547940

سرپرست سازمان تاکسیرانی پایتخت طی گزارشی از نوسازی ناوگان تاکسیرانی اظهار داشت: در سال گذشته ۱۱ هزار و ۵۸۳ خودرو تاکسی در شهر تهران نوسازی شد که تحولی را در شهر ایجاد کرد.

تاکسی‌های پایتخت در حال نو شدن هستند

به گزارش قدس آنلاین، شهریار افندی زاده، قائم مقام معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و سرپرست سازمان تاکسیرانی که جهت ارائه گزارش در خصوص نوسازی ناوگان تاکسیرانی در سیصدو شصتمین جلسه شورا حضور داشت اظهار داشت: در حال حاضر ۱۹ شرکت خصوصی تاکسیرانی در تهران فعال اند که در مجموع حدود ۷۸ هزارو سیصد و نود و دو دستگاه تاکسی موجود در شهر تهرات می‌باشد.

وی افزود: از مجموع رانندگان دراین بخش نیز کمتر از یک درصد کل جمعیت رانندگان تاکسی را بانوان حدود ۵۹۷ نفر تشکیل می‌دهند و ۸۱ هزار نفر مابقی آقایان هستند.

افندی زاده در تشریح کاربری تاکسی‌ها در پایتخت نیز اظهار داشت: ۳۳ هزارو هشتصد و جهل و هفت تاکسی خصوصی، ۲۴ هزارو ۵۲۳ دستگاه تاکسی تلفنی، ۱۵ هزارو ۸۶۱ دستگاه تاکسی گردشی، ۱۸۵۷ دستگاه تاکسی سازمانی، ۶۷۶ تاکسی ترمینال‌ها، ۱۸۰ دستگاه راه آهن، ۱۴۵۵ دستگاه در اختیار فرودگاه است. از نظرنوع سواری هم ۷۱ هزارو ۳۹۱ دستگاه سواری و ۷۰۰۶ ون در بخش تاکسرانی شهر تهران تردد دارند.

سرپرست سازمان تاکسیرانی دربخش نوسازی ناوگان نیز اظهار داشت: در سال گذشته ۱۱ هزار و ۵۸۳ خودرو تاکسی در شهر تهران نوسازی شد که تحولی را در شهر ایجاد کرد.

وی خاطر نشان ساخت: نوسازی از طریق وام با سود بانکی ۱۶ درصد انجام شده است.

سرپرست سازمان تاکسیرانی در ادامه افزود: از حدود ۱۷ هزار و نهصدو هشتاد و دو تاکسی فرسوده که ثبت نام شده است حدود ۵۲۶۱ تاکسی پیکان است که با روند نوسازی این تعداد به ۹۶۰ پیکان تاکسی رسیده است که امیدواریم تا پایان شش ماهه سال جاری پیکان از ناوگان تاکسی رانی خارج شود.

بر اساس مصوبه شورای شهر تبدیل مینی بوس‌های فرسوده به تاکسی یا ون را از سال ۹۵ در دستور کار قرار دادیم که تا پایان سال گذشته حدود ۴۵۰ دستگاه ون به جای مینی بوس‌ها وارد ناوگان شده اند.

وی خاطر نشان ساخت: کلیه اطلاعات مورد نیاز ناوگان در سیستم سیما تاکسی قرارگرفته است که می‌تواند تحلیل مدیریت بسیار خوبی ایجاد کند.

افندی زاده ابراز امیدواری کرد که تا پایان سال ۹۶ سیستم پرداخت الکترونیکی در تمام تاکسی‌های شهر اجرایی شود.

وی یادآور شد: هم اکنون چندیدن خط به صورت آزمایشی به سیستم پرداخت الکترونیکی مجهز شده اند.
 

منبع: خبرگزاری میزان

برچسب‌ها