وزیر صنعت با اشاره به اینکه اگر مدیری توانمندی لازم را ندارد مسئولیت خود را واگذار کند، افزود: من این موضوع را با مدیران مختلف از جمله خودروسازی ها اعلام کردم اما آنها پنبه در گوش گذاشتند و به این موضوع توجه نکردند.

گفتم مدیری که توانمند نیست استعفا دهد؛ مدیران خودروساز پنبه در گوش کردند

به گزارش قدس آنلاین، محمد رضا نعمت زاده در مراسم پنجاهمین سالگرد تاسیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران با اشاره به اینکه برخی سالها این سازمان را سیاسی کردند، اظهارداشت: من خواهش میکنم اجازه بدهیم این سازمان در راستای اهداف خود برای توسعه صنعت انجام وظیفه کند.

وی با بیان اینکه از مجلس گذشته برای تصویب قانون بهبود فضای کسب و کار تشکر می کنم، افزود: در قانون رفع موانع تولید اختیارات اساسنامه ای سازمان احیا شد البته نمایندگان موادی را هم به قانون اضافه کردند که برخی مفید و برخی دیگر مفید نبود.

وزیر صنعت خطاب به حاضرین در مراسم، گفت: به همه مدیران توصیه میکنم وظایف و قوانین را فراموش نکنند. قوانین برای این است که برای توسعه تولید تلاش کنیم. البته از نمایندگان مجلس هم درخواست می کنم مقررات مانع کسب و کار مردم را حذف کرده و با استفاده از رهنمودهای مقام معظم رهبری قوانین مرتبط با کسب و کار را تسهیل کنند.

وی با بیان اینکه ما باید کارها را به بخش خصوصی بسپاریم وکمک کنیم این بخش توانمند شود، اظهارداشت: باید دیدگاه موازی بودن و رقابت با بخش خصوصی را کنار گذاشته و با فرمایشات رهبر معظم که دستور به واریز ۲۵ درصد از درآمدهای نفتی به صندوق توسعه ملی دادند به بخش خصوصی کمک کنیم تا رشد کند.

وزیر صنعت با اشاره به فرمایشات رهبری در کمک به تقویت بخش خصوصی، تصریح کرد: در مواقعی که بخش خصوصی توانمندی برای حضور بیشتر ندارد رهبری اعلام کرده که مگر صندوق توسعه نیست که به آنها منابع لازم را پرداخت کند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تأکید بر اینکه فقط با کتاب خواندن کسی مدیر نمی شود، گفت: تربیت و رشد توانایی مدیران و آموزش های مهارتی کارکنان و کارگران در سطح کشور
باید مورد توجه قرار بگیرد.

نعمت زاده بر لزوم توجه به تشکل های آموزشی برای مدیران تاکید کرد و گفت: به خصوص در خودرو سازی، تربیت مدیران صادراتی باید در دستور کار قرار بگیرد. اگر ما مسوولان نمی‌توانیم به توسعه و رشد کمک کنیم و مشکل را حل کنیم باید صندلی و میز خود را واگذار کنیم.

وی در ادامه صحبت های خود با اشاره به اینکه اگر مدیری توانمندی لازم را ندارد مسولیت خود را واگذار کند، افزود: من این موضوع را با مدیران مختلف از جمله خودروسازی ها اعلام کردم اما آنها پنبه در گوش گذاشتند و به این موضوع توجه نکردند. حتی برخی از رسانه ها هم من را بابت این صحبت ها مسخره کردند اما باز هم می گویم اگر کار بلد نیستید مدیر وارد کنیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها