قرار است معارضان سوری در امان پایتخت اردن نشستی با فرستاده ویژه آمریکا در سوریه داشته باشند و مسائل مربوط به آتش بس در جنوب این کشور را بررسی کنند.

نشست معارضان برای بررسی آتش‌بس در جنوب سوریه

به گزارش قدس آنلاین، منابع معارض سوری اعلام کردند که آمریکا در حال حاضر قصد دارد در خصوص توافق آتش بس در جنوب غرب سوریه نگرانی معارضان را از بین ببرد.

روزنامه «الغد» اردن به نقل از آنچه آنان را منابع آگاه مینامد گزارش داد، آمریکاییها در تلاشند معارضان را قانع کنند که توافق جنوب، برای تجزیه سوریه نیست، بلکه در راستای ایجاد فضای مثبت تر برای عملیات سیاسی ملی با نظارت سازمان ملل است.

این منابع میگویند که سرکرده های معارض در جنوب سوریه قرار است در «امان» پایتخت اردن، نشستی با «مایکل راتنی» فرستاده ویژه آمریکا در سوریه داشته باشند.

قرار است در این دیدار مسائلی بررسی شود که میتواند در تقویت آتش بس مفید باشد؛ از جمله استقرار نیرهای نظارتی در منطقه و تشکیل مرکز مراقبت.

به گفته این منابع، قرار است که بررسی شود چه کسی مناطق معارضان را اداره خواهد کرد و چه پرچمی در گذرگاه «نصیب جابر» برافراشته خواهد شد.

افزون بر این، مسئله امکان انتقال نیروهای معارض به اردوگاه «الشدادی» که آمریکا به بهانه آزادسازی دریرالزور، در حال ایجاد آن است، بررسی خواهد شد.

سرکرده های معارض از روز شنبه گذشته به اردن رفته اند، ولی آمار دقیقی از تعداد آنان در دست نیست.

آتش بس در جنوب غرب سوریه از روز یکشنبه گذشته اجرایی شد و شامل استانهای «السویداء، قنیطره و درعا» است.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها