مشهد- هشتمین کاروان ۳۰ نفره جشنواره فرهنگی و ورزشی رضوی «جاده ولایت» صبح دوشنبه با حضور مسئولان استانی خراسان رضوی بدرقه شدند و پرچم آستان مقدس رضوی به آن‌ها اهدا شد.

کاروان «جاده ولایت» از مشهد بدرقه شد

به گزارش قدس آنلاین، مراسم بدرقه کاروان هشتمین جشنواره فرهنگی و ورزشی رضوی «جاده ولایت» صبح دوشنبه از  محل اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی برگزار و طی مراسمی پرچم متبرک آستان مقدس حرم رضوی به این کاروان اهدا شد.

کوروش صبوریان، مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان خراسان رضوی در نشست خبری این مراسم اظهار کرد: امسال نیز این جشنواره به صورت ملی برگزار می‌شود که در این خصوص هماهنگی بین ۶ استان و ۴۵ شهر در طول مسیر انجام شده است.

وی افزود: این کاروان مسیر ۲ هزار و ۳۰۰ کیلومتری را با عشق و ارادتی که به امام رضا(ع) دارند، طی خواهند کرد که امیدواریم این مسیر در کنار یک فعالیت ورزشی موجب توسعه فرهنگ رضوی باشد.

مدیرکل اداره ورزش و جوانان خراسان رضوی ادامه داد: افتتاحیه هشتمین کاروان جاده ولایت روز ۲۸ تیرماه جاری با حضور مسئولین لشکری و کشوری در شلمچه برگزار می شود. مراسم اختتامیه نیز ۱۲ مردادماه جاری در محل میدان پانزده خرداد مشهد مقدس با استفاده از تمام ظرفیت‌های ورزشی خراسان رضوی برگزار می‌شود.

امیر آذریان، رئیس هیئت ورزشی همگانی خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: اعضای کاروان جاده ولایت، حرکت بسیار خوب و معنوی را به نام امام رضا(ع) شروع کردند که باید از تمام دست اندرکاران این حرکت بزرگ ملی و دینی تقدیر و تجلیل کرد.

وی خطاب به اعضای ۳۰ نفره کاروان جاده ولایت افزود: شما حرکت خود را از نقطه صفری شروع می‌کنید که در دوره دفاع مقدس شهدای زیادی را تقدیم نظام اسلامی کرده است. شهدایی که تربیت شده سیره رضوی بودند و توانستند اسلام را حفظ کنند.

رئیس هیئت ورزشی همگانی خراسان رضوی تاکید کرد: شما این مسیر با این هدف طی می کنید که به همگان نشان دهید ادامه دهنده راه ولایت و امامت هستید.

محمد موسوی، مدیرکل فرهنگی استانداری خراسان رضوی در ادامه این نشست ابراز کرد: هرکس به هر اندازه و در هر جایگاهی که بتواند نام امام رضا(ع) و پرچم ایشان را برافراشته کند، سعادتمند خواهد بود.

وی با بیان اینکه کاروان جاده ولایت مسیر سختی را پیش رو دارد اما با ارادت به امام رضا(ع) این سختی ها را بر خود هموار می سازد، اضافه کرد: امیدوارم اعضای این کاروان با سلامتی این مسیر را طی کنند و بازهم توفیقات این چنینی را در حوزه فرهنگ رضوی داشته باشند.

سیدعلی اکبر هاشمی جواهری، مدیرعامل موسسه تربیت بدنی آستان قدس رضوی نیز در این نشست با قدردانی از برگزاری این جشنواره از سوی اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی عنوان کرد: خوشبختانه امروز شاهد بالندگی این حرکت ملی و مذهبی هستیم که در واقع یکی از بهترین اقدامات در دهه کرامت است که به همت ورزشکاران پیشکسوت استانی انجام می شود.

وی با بیان اینکه این حرکت در ترویج فرهنگ رضوی بسیار تاثیرگذار است، ادامه داد: شما پیام رسان امام رضا(ع) در این مسیر هستید؛ از هر شهر و روستا که عبور کنید، مردم آن‌ها را به یاد امام رضا(ع) خواهید انداخت.

منبع: فرهنگ رضوی

برچسب‌ها