جنبش های حماس و جهاد اسلامی با صدور بیانیه مشترکی از امت اسلامی و ملت فلسطین خواستند تا برای یاری رساندن به مسجد الاقصی در برابر اشغالگران به پا خیزند.

به گزارش قدس آنلاین، در بیانیه مشترک جنبش های حماس و جهاد اسلامی فلسطین آمده است: تجاوزات روزانه اشغالگران باعث شعله ور شدن منطقه می شود و به مثابه هشداری در خصوص وقوع یک جنگ دینی به شمار می آید. ما همواره نسبت به نقشه های اشغالگران و اقدامات خبیث آنها در قبال مسجد الاقصی هشدار داده و از کسانی که ثبات منطقه برایشان اهمیت دارد خواسته ایم تا برای توقف این روند وارد عمل شوند اما هیچ کسی به این هشدار ها تا به امروز گوش نداده و شرایط به چیزی رسیده که ما امروز شاهد آن هستیم. ما در این بیانیه بر این موارد تاکید داریم.

اول آنکه مسجد الاقصی خط قرمز ما است و توهین به آن به هیچ عنوان قابل اغماض و گذشت نیست.

دوم آنکه ما خواهان توقف اقدامات صهیونیستها و خلع ید تندرو ها از مسجد الاقصی و بازگرداندن کنترل آن به اداره اوقاف اسلامی مانند گذشته و هم چنین توقف ورود شهرک نشینان به حریم این مسجد و توقف تحت پیگرد قرار دادن نماز گزاران هستیم و نسبت به عواقب این اقدامات هشدار می دهیم.

سوم آنکه تجاوزات اشغالگران طی روزهای گذشته بدون پاسخ نخواهد بود ما هشدار می دهیم که در صورت ادامه یافتن آن شرایط وخیم تر شده و مسئولیت عواقب آن متوجه صهیونیستها است.

 چهارم آنکه از تمام فلسطینی ها می خواهیم تا برای دفاع از مسجد الاقصی در حالت آماده باش بوده و در تمام سرزمین فلسطین و خارج آن تظاهرات گسترده برای حمایت از مسجد الاقصی برگزار کنند.

پنجم آنکه از امت و علما و آزادگان جهان می خواهیم تا برای یاری دادن به مسجد الاقصی به پا خیزند و وظایف خود برای اعمال فشار بر دولتها برای توقف عادی سازی روابط و همکاری با رژیم صهیونیستی  و محاصره آن واقع عمل شوند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها