فدراسیون تیراندازی ایران در حالی رئیس چهار سال آینده اش را شناخته است که مشکلات آن همچنان ادامه دارد.

گزارش ویژه قدس آنلاین/ «تیر» حاشیه در چشم فدراسیون تیراندازی ایران

قدس آنلاین - گروه ورزشی: فدراسیون تیراندازی که سالها با ریاست مهدی هاشمی اداره می شد حالا فصل جدیدی را در دوره فعالیت خود آغاز کرده و به نظر می رسد هنوز نتوانسته حواشی قبل از انتخابات را به طور کامل از بین ببرد. با این حال علی دادگر که به عنوان رئیس جدید این فدراسیون انتخاب شده در تلاش است که شائبه های موجود را به حداقل کاهش دهد.

انتخابات فدراسیون تیراندازی 20 تیرماه برگزار شد، اما دقیقا یک روز قبل از انتخابات دیوان عدالت اداری در حکمی رأی قبلی خود را باطل و اعلام کرد سیدمهدی هاشمی رئیس فدراسیون تیراندازی است. مهدی هاشمی اواخر سال گذشته با اعتراض علی دادگر -رئیس جدید فدراسیون تیراندازی- به دلیل دو شغله بودن با رأی دیوان عدالت اداری از سوی وزارت ورزش از سمت خود عزل شد.

با این شرایط وزارت ورزش اعلام کرد هیچ ابلاغیه رسمی از سوی دیوان به این وزارتخانه ارسال نشده و برگزاری انتخابات قانونی است، اما نواب نوری دبیر سابق فدراسیون تیراندازی در نامه‌ای به کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش اعلام کرد در صورت برگزاری انتخابات، فدراسیون جهانی را در جریان اتفاقات داخل کشور قرار می‌دهد.

با این شرایط انتخابات برگزار شد، اما نماینده کمیته ملی المپیک در این نشست حاضر نشد تا سوالات مختلفی در اذهان ایجاد شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص شرایط فدراسیون تیراندازی، خبرنگار ورزشی فارس ایمیلی را به فدراسیون جهانی ارسال کرد و نظر آنها را جویا شد.

«فرانز شرایبر» دبیرکل فدراسیون جهانی در این باره به فارس گفت: فدراسیون جهانی تیراندازی در تاریخ 20/06/2017 (30 خردادماه 1396) از طریق کمیته ملی المپیک ایران خبردار شد مهدی مبینی به عنوان رئیس اجرایی فدراسیون تیراندازی انتخاب شده است.

وی افزود: فدراسیون جهانی منتظر اطلاعات و گزارشات بعدی کمیته المپیک ایران می‌ماند، اما خودش را درگیر ماجرای حکم دیوان عدالت نمی‌کند. شما برای اطلاعات بیشتر می‌توانید از کمیته ملی المپیک ایران سوالات خود را بپرسید.

پیش از این اعلام شده بود کمیته ملی المپیک در پاسخ به فدراسیون جهانی درباره شرایط مهدی هاشمی تاکید کرده موضوع در دست بررسی است.

ادعای مسئولان قبلی فدراسیون تیراندازی، دخالت دولت در امور فدراسیون‌هاست.

برچسب‌ها