خرم آباد-بدون شک در عصر ما که بعضی آن را عصر آزادی های نامتعارف نامیده اند و بی بندو باری زنان را جزیی از آزادی آنها می دانند، سخن گفتن از بدحجابی و پیامدهای آن برای برخی ها ناخوشایند و چه بسا مخالف تمدن و پیشرفت باشد. متأسفانه مفاسد بی شمار و مشکلات و گرفتاری های اخلاقی روزافزونی که از این آزادی های بی قید و شرط به وجود آمده، سبب شده که به صورت تدریجی این مساله به عنوان یک معضل اساسی اجتماعی مطرح شود، چرا که بی حجابی علت اصلی رواج فساد اخلاقی در جامعه است و فساد اخلاقی مهمترین عامل انحطاط و نابودی فرهنگ یک جامعه بشمار می آید.

قدس آنلاین- گروه استانها، مهدی زکی پور:  یکی از عامل های بدحجابی زنان در جامعه «خودنمایی» است، متاسفانه برخی افراد به بیماری خودنمایی گرفتارند، بطوریکه آنها دوست دارند همیشه مورد توجه باشند و علاقه خانواده برای ارضای روحیه آنها کافی نیست. اینگونه زن ها محبوبیت عمومی را می طلبند و همواره می کوشند با پوشیدن لباسهای مختلف، حرف زدن های خاص، استعمال ادکلن های تند و... نظر مردان را به سوی خود جلب و دل آنها را بربایند. غافل از اینکه با این کار شخصیت و آبروی خود را از بین خواهند برد.

از دیگر عوامل ترویج بدحجابی در جامعه ترویج انحرافات اجتماعی است. برخی دختران و زنان که در طوفان تمایلات و غرایز قرار گرفته اند برای اطفاء آن به خودآرایی دست می زنند اما غافلند که این راه حل غلط و پاسخگویی به تمایلات نفسانی نیست بلکه این کار آتش شهوت را شعله ورتر می کند. باید این دسته از دختران بدانند بهترین روش برای ارضای چنین تمایلاتی ازدواج است و اگر امکان ازدواج برای آنها فراهم نیست باید عفت و پاکدامنی را سرلوحه خود قرار دهند تا عاقبت بخیر شوند که اگر غیر این کنند فاسد و به فحشا مبتلا می شوند.

از عوامل مهم در امر بدحجابی «عدم موفقیت در ازدواج» است که متاسفانه برخی از زن ها که در زندگی زناشویی شکست خورده و طلاق گرفته اند، اینبار سعی می کنند با آرایش و جلب توجه بیشتر جوانان را برای ازدواجی بهتر و موفق به سوی خود سوق دهند اما متاسفانه سخت در اشتباهند چرا که وقتی از خواب غفلت بیدار می شوند خود را در منجلاب و مرداب تباهی و فساد می بینند و راهی برای بازگشت ندارند.

«خودکم بینی» یا به زبان ساده عدم اعتماد بنفس در برخی دختران باعث سوق دادن آنها به بی حجابی می شود. این دختران که خود را از همسالان و هم نوعان خود کمتر می بینند و دچار ناامیدی و ناکامی شده اند سعی می کنند با خودآرایی در مکان های عمومی بیشتر جلب توجه کنند که همین امر باعث در دام افتادن آنها در چنگال افراد سودجود و فرصت طلب می شود و زمینه به فساد کشیده شدن و تباهی شان فراهم می شود.

بی شک آینده ای تاریک و پر از بیچاره گی انتظار آنها را خواهد کشید. بدون شک از عمده ترین دلایلی که نسل جوان را تهدید می کند، دوستی های مخرب، معاشرت های مشکوک، گرایش به فرهنگ غرب، انتخاب الگوهای نامطلوب، احساس ناامیدی، فقر مالی، روی آوردن به اعتیاد، مشروبات الکی و نظیر آن است. اما با ریشه یابی این خطرات که زمینه ساز بسیاری از ناهنجاری ها و بزهکاری های اجتماعی است عدم تربیت و آموزش صحیح و مطابق با دین در خانواده هاست که مهمترین نهاد شکل گیری شخصیتی و تاثیرگذار در رشد فرهنگی نسل جوان است.

این نهاد کوچک، اولین و با دوام ترین عامل شکل گیری شخصیت و افکار و اعتقادات نوجوانان و جوانان است که به طور یقین رفتار یک فرد نشانگر تربیت و فرهنگ خانوادگی اوست.

برچسب‌ها