کاروان‌ پیاده‌ای از «طلاب»، جهادگران مهدوی در روستاها و «فعالان فرهنگی» بهبهانی، بعد از طی مسیر بیش از ۶۰۰ کیلومتری گرگان تا حرم مطهر رضوی با استقبال خادمان بارگاه ملکوتی حضرت رضا(ع) به زیارت حرم امام هشتم شتافتند.

کاروان‌ پیاده «طلاب» و «فعالان فرهنگی» بهبهانی، به حرم مطهر رضوی مشرف شد

به گزارش قدس آنلاین، کاروان‌ پیاده‌ای از «طلاب»، جهادگران مهدوی در روستاها و «فعالان فرهنگی» بهبهانی، بعد از طی مسیر بیش از ۶۰۰ کیلومتری گرگان تا حرم مطهر رضوی با استقبال خادمان بارگاه ملکوتی حضرت رضا(ع) به زیارت حرم امام هشتم شتافتند. جمعی از طلاب و جهادگران مهدوی در روستاها و فعالان فرهنگی شهرستان بهبهان طبق رسم چند ساله خودبا سفر به شمال شرق کشور، این مسیر طولانی را پیاده طی کرده و صبح امروز در دهه کرامت وارد حرم مطهر رضوی شدند.
اعضای این کاروان که از متولیان آیین مذهبی «پیاده‌روی سالانه مردم شهرستان بهبهان تا قدمگاه امام رضا(ع)» هستند، پس از یک هفته پیاده‌روی با بیرق «وَ نُصْرَتِی لَکُمْ مُعَدَّةٌ/ نصرت ما برای شما آماده است»؛ با حال و هوای خاص معنوی به روضه منوره رضوی پا گذاشتند.
شایان ذکر است شهرستان بهبهان، یکی از مسیرهای شناخته شده «جاده ولایت» به شمار می‌آید. مردم این شهرستان که همه از ارادتمندان و دلدادگان امام هشتم هستند، آیین‌های مختلف رضوی را در طول سال به جا می‌آورند؛ که مهم‌ترین آن، پیاده‌روی سالانه و چندهزار نفری تا قدم‌گاه متبرک حضرت رضا(ع) در سیزده کیلومتری بهبهان کنونی(شهر باستانی ارجان) است.

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها