سرمربی اسبق تیم ملی جوانان گفت: تصمیم اعزام امیدها به قهرمانی آسیا درست بود فقط به نظرم در باخت برابر اندونزی، کادرفنی و بازیکنان دچار غفلت شدند.

واکنش سرمربی پیشین جوانان ایران به اتفاقات حاشیه ای والیبال

به گزارش قدس آنلاینف فرهاد نفرزاده درباره نتایج تیم امید در مسابقات قهرمانی والیبال مردان آسیا و تصمیم فدراسیون والیبال مبنی بر اعزام تیم زیر ۲۳ سال به قهرمانی آسیا، ‌اظهار کرد: جدا از نتایج اخیر تیم امید باید این واقعیت را بپذیریم که والیبال ایران در قاره آسیا معتبرترین تیم است. تیم ایران همیشه در تمام رده‌های سنی در آسیا جزء رتبه‌های اول تا سوم است. در قاره آسیا چه بخواهیم و چه نخواهیم ایران جزء سه تیم اول است و دو تیم دیگر می‌توانند هر تیمی باشند.

سرمربی اسبق تیم جوانان ادامه داد: تیم ملی بزرگسالان ایران قدرت بلامنازع والیبال آسیاست و از تیم‌های چین، ژاپن، قزاقستان، کره جنوبی و قطر یک سر و گردن بالاتر است. من معتقدم حضور تیم بزرگسالان ما در مسابقات قهرمانی آسیا با توجه به تعدد مسابقات مختلف به صلاح نیست به همین دلیل من از تصمیم فدراسیون مبنی بر اعزام تیم امید به قهرمانی آسیا حمایت می‌کنم.

او ادامه داد: من با کنار گذاشتن تمامی بازیکنان قدیمی مخالفم. به نظرم بایستی این کار به صورت تدریجی انجام شود و همین حمایت از رده‌های پایه می‌تواند در آینده به رشد و اعتلای والیبال ایران کمک کند. باید در کنار حمایت همه‌جانبه از تیم ملی بزرگسالان به پشتوانه‌سازی نیز توجه کنیم زیرا در آینده این بازیکنان پیراهن تیم ملی را خواهند پوشید. اینکه این پشتوانه‌سازی به چه شکل و با چه کیفیتی صورت پذیرد موضوع دیگری است.

نفرزاده درباره باخت ناباورانه به اندونزی در مرحله حذفی والیبال قهرمانی آسیا، گفت: فکر می‌کنم کادرفنی تیم امید نسبت به این موضوع غفلت کرد. جریان بازی مقابل اندونزی به گونه‌ای پیش می‌رفت که بایستی تیم ایران در نهایت با نتیجه ۳ بر یک برنده بازی می‌شد. کادرفنی و بازیکنان در دیدار برابر اندونزی هنگامی که دو ست از حریف پیش بودند خود را از پیش برنده دانستند و مطمئناً همین غرور در ادامه تاثیر منفی گذاشت و نتیجه را واگذار کردیم. به نظرم کسب عنوان پنجمی در بین تیم‌های بزرگسال آسیا رضایت‌بخش است.

او در مورد اتفاقات اخیر در اردوی تیم ملی والیبال و قهر عادل غلامی و در نهایت اخراجش از تیم ملی، گفت: با توجه به شنیده‌ها من هم با این تصمیم موافقم. پس از هر اتفاقی که در تمرینات و اردوها و حتی در جریان بازی رخ می‌دهد، بازیکن نمی‌تواند تصمیم‌گیرنده باشد. هر تیمی سرپرست، سرمربی و کسی را دارد که بالا سرش باشد و اینکه یک بازیکن خودسرانه تصمیم بگیرد کار درستی نیست. معتقدم تیم ملی والیبال قوانینی دارد و اگر کسی از این مقررات عدول کند مشمول جریمه خواهد شد و این تصمیم کولاکوویچ هم به نفع والیبال ایران است.

برچسب‌ها