اوضاعی که مسئولان برای جودو رقم زده اند بیش از آنکه رو به آرامش باشد این فدراسیون پرحاشیه را با چالش مواجه کرده است.

گزارش ویژه قدس/ راه حل مدیران جودو جواب نداد/ سه ضلعی ناقص

قدس آنلاین - گروه ورزشی: محمود میران، رضا رودکی و محمد منصوری؛ یکی قهرمانی‌ دارد، یکی مدیریت و دیگری علم. این تمام ویژگی این سه نفر نیست اما این سه خصلت باعث شد تا مدیر باتجربه جودو، قلم به دست بگیرد و با استفاده از این سه نام، مثلثی را ترسیم کند که هر گوشه‌اش یکی از این سه نفر قرار می‌گرفت. رسم این مثلث که تمام شد، حکمی از فدراسیون جودو بیرون امد با این محتوا که از این به بعد، محمود میران، مدیر تیم‌های ملی است. رضا رودکی هم مدیر اما با شرح وظایفی دیگر و در نهایت محمد منصوری سرمربی تیم ملی. این حکم که صادر شد، سوال‌های زیادی را می‌شد پرسید مثل اینکه چرا دو مدیر تیم‌های ملی؟ مگر می‌شود که دو نفر در یک پست فعالیت کنند و بعد معلوم شود که در شت پرده توافق دیگری اتفاق افتاده و قرار است یکی نامش باشد؛ دیگری حرفش. البته با انصراف محمود میران که دیروز اتفاق افتاد، مثلثی که رییس فدراسیون جودو ترسیم کرده بود، ناقص شده و همه معادله‌هایش فعلا بهم ریخته اما بد نیست که بدانیم او چه در سر داشته و می خواسته از این نام‌ها به کجا برسد. گویا موضوع اصلی مخالفان درخشان، کسانی‌اند که اسم دارند و به زعم مسوولان فعلی فدراسیون از هیچ تلاشی کوتاهی نمی‌کنند تا فدراسیون را تضعیف کنند. کسانیکه برخی از آنها قهرمان بوده اند و برخی مربی و تحصیلکرده. به همین خاطر هم هست که میران، رودکی و منصوری کنار هم قرار گرفتند.

میران در گوشه‌ای از مثلث معادله‌های رییس فدراسیون قرار گرفت، چرا که انتظار می‌رفت نام او سدی باشد برای کسانیکه می‌خواهند با نامشان به فدراسیون لطمه بزنند؛ اگرچه گویا همان حس و حالی که در میران سراغ داریم، باعث شده تا او تن به این شرایط ندهد. شاید این توجیه فدراسیون برای ورود دوباره میران منطقی باشد؛ اما کلی دلیل منطقی دیگر وجود دارد که می‌توان به واسطه آنها به رییس فدراسیون برای این تصمیمش انتقاد کرد چراکه از همان روزی که این مثلث ترسیم شد، می‌شد حدس زد که میران ماندنی نیست. محمود میران به واسطه مشکلات شخصی که چند سالیست با آن دست به گریبان است، در هیچ کدام از پست‌هایی که به او پیشنهاد شده، ماندنی نیست و حالا با این شرایط معلوم نیست که درخسان که بهتر از هر کسی این شرایط را می‌داند، چطور حاضر شد بار دیگر، آزموده را بیازماید؟

با عبور از نام میران به رودکی میرسیم. روزی که شنیدیم رودکی قرار است کمی دورتر تیم ملی را کنترل کند، این سوال مطرح شد که چرا درخشان تصمیم به دور کردن یکی از نزدیکان وفادارش گرفته است؟ پاسخ این سوال پشت ضعف‌های میران نهفته است و البته نام دهان پرکن او. گویا برنامه ای که رییس فدراسیون در سر داشته، این بوده که مدیریت اصلی تیم‌ ملی با رودکی باشد اما همه به خاطر قهرمانی‌های میران، نام او را بشنوند که شاید همین موضوع برای میران برخورنده بوده است.

و در آخر یک گوشه دیگر این مثلث، محمد منصوری است؛ مربی که علم مربیگری در جودو را دارد و به زعم خیلی از اهالی این رشته، از باسوادهای جودو به حساب می‌اید؛ ضمن اینکه حاضر است با مربی خارجی که احتمالا در ماه‌های آینده به ایران می‌آید، کار کند.با این دو ویژگی، درخشان حکم سرمربیگری تیم ملی بزرگسالان را به منصوری داده تا مقابل برخی حاشیه‌ها را بگیرد.

در این شرایط به نظر میرسید همه چیز آنطوری که رییس فدراسیون می‌خواسته پیش رفته اما حالا باید دید با استعفای میران، چه شرایطی رقم می‌خورد و آیا همین مثلث با جایگزینی نامی به جای میران حفظ می‌شود یا کلا برنامه بعدی اجرا می شود.

برچسب‌ها