ساری- مدیرکل دفتربازسازی ذخایرآبزیان سازمان شیلات ایران از تکثیر و رهاسازی ۲۸۰ میلیون قطعه بچه ماهی برای بازسازی ذخایرآبزیان دریای خزر خبر داد.

۲۸۰ میلیون بچه ماهی در خزر رها می شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی شیلات مازندران، ناصرکرمی راد دربازدید ازمرکز بازسازی و حفاظت ازذخایر ژنتیکی شهید رجایی ساری گفت: این رهاسازی درراستای کمک به بازسازی ذخایرآبزیان و تامین امنیت غذایی و ارتقای سرانه مصرف و همچنین تثبیت اشتغال صیادان شمالی، ازطریق مراکز بازسازی مستقر در شمال کشور صورت می گیرد.

وی با اشاره به اینکه ازاین میزان بچه ماهی تکثیری ،۲۷۰میلیون قطعه بچه ماهی استخوانی ، ۴ میلیون خاویاری و ۹ میلیون از سایر گونه هاست، افزود: باتوجه به نقش و جایگاه مهم مرکز بازسازی و حفاظت از ذخایر ژنتیکی شهید رجایی  ساری، سهم استان مازندران را ازبرنامه های بازسازی ذخایر، تکثیر۶۶ میلیون قطعه بچه ماهی اعلام کرد.

مدیرکل دفتر بازسازی ذخایر آبزیان شیلات ایران تصریح کرد: امسال با همت و تلاش مجموعه گروه های کاری مرکز شهیدرجایی ۶۰ میلیون قطعه بچه ماهی سفید، ۵ میلیون کپوردریایی، ۵۰۰ هزارقطعه بچه ماهی خاویاری و نیز۵۰۰ هزار قطعه بچه ماهی آزاد در دریای خزر رهاسازی می شوند.

کرمی راد درپایان به نقش مهم مشارکتی تشکل های صیادی دربازسازی ذخایر اشاره کرد و گفت: جامعه صیادی در مباحث بازسازی با حرکت خودجوش که بتدریج به یک باور و فرهنگ عمومی تبدیل شد در تامین ماهیان مولد و نیز حمل و رهاسازی بچه ماهی نقش اساسی داشته که امیدواریم برنامه های شیلات ایران برای بازسازی ذخایر، زمینه های رونق صید و صیادی را فراهم کند.

برچسب‌ها