شهر کرد- امام جمعه موقت تهران راه پیروزی در جنگ نرم را عمل به نسخه اسلام دانست و گفت: اگر همه خانواده‌ها به نسخه اسلام عمل کنند توانسته‌ایم خاکریزی در برابر دشمن ایجاد کنیم و قطعا آسیب‌پذیری ما کمتر خواهد بود.

عمل به نسخه اسلام راه پیروزی در جنگ نرم/ دشمنان خانواده‌ را هدف قرار داده‌ است

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله سید احمد خاتمی شامگاه سه‌شنبه در طرح مبانی اعتقادی و شبهه‌زدایی دینی در مصلای امام خمینی شهرکرد اظهار کرد: برای اسلامی شدن جامعه سه عنصر ضروری است، اول قانون اسلامی، دوم حاکم مسلمان و دین‌باور و سوم اینکه آحاد جامعه اسلامی شوند.

وی ادامه داد: دو عنصر اول را به لطف خدا و به برکت خون شهیدان در کشور اسلامی ایران داریم اما در داشتن سومین عنصر توفیق‌مان به اندازه دو مورد دیگر نیست.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه مقام معظم رهبری به همین دلیل بر سبک زندگی اسلامی تاکید دارند افزود: جامعه ما جامعه دینداری است اما تحقق سبک زندگی اسلامی هنوز نیازمند تلاش بسیار است.

خاتمی اسلامی شدن خانواده را لازمه اسلامی شدن جامعه دانست و خاطرنشان کرد: جامعه تشکیل‌یافته از واحد خانواده است و اگر خانواده‌ها اسلامی شوند بی‌تردید جامعه اسلامی خواهد شد.

وی تصریح کرد: به همین دلیل است که دشمنان ملت ایران خانواده‌های ما را هدف قرار داده‌اند و در پی این هستند که رنگ خانواده‌های ما رنگ خانواده‌های غربی شود.

امام جمعه موقت تهران خطاب به مسؤولان فرهنگی گفت: باید دغدغه آسیب‌های اجتماعی که خاستگاه آن تفکر و فرهنگ غربی است را داشته باشیم.

خاتمی با بیان اینکه دشمنان انقلاب جنگ نرم را راه انداختند چراکه انقلاب ما در واقع یک انقلاب فرهنگی بود، افزود: فرهنگ ملت ایران به برکت اسلام تغییر کرد و به حکومت پوشالی طاغوت پایان داد.

وی راه پیروزی در این جنگ را عمل به نسخه اسلام دانست و تشریح کرد: اگر همه خانواده‌ها به نسخه اسلام عمل کنند توانسته‌ایم خاکریزی در برابر دشمن ایجاد کنیم و قطعا آسیب‌پذیری ما کمتر خواهد بود.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه آنچه در دین آمده عین نیاز انسان است اظهار داشت: در خانواده‌ها نیز نسخه شفابخش، نسخه اسلام است، اگر در خانواده دین باشد، آرامش، محبت، عیب‌پوشی و خردورزی باشد آن خانواده اسلامی خواهد بود.

خاتمی عنوان کرد: مدارا، تکریم، ساده‌زیستی و خردورزی آرامش را در خانواده به ارمغان می‌آورد.

منبع: فارس

برچسب‌ها