نوشهر- مدیر کل بنادر و دریانوردی مازندران با بیان اینکه 14 نقطه گردشگری در سواحل استان شناسایی و تعریف شد، گفت: در گذشته بانک اطلاعاتی زمین برای بخش خصوصی در مازندران وجود نداشت ولی توانستیم اکنون این بانک را ایجاد و در اختیار فرمانداران قرار دهیم.

 گردشگری دریایی سند بالادستی مازندران/ سواحل شمال پایش می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، سیاوش رضوانی با اشاره به اینکه بندر نوشهر از زیرساخت‌های بسیار خوبی برخوردار است، اظهار کرد: قبل از انقلاب با محدودیت‌هایی در زمینه کشتیرانی در دریای خزر رو به رو بودیم ولی پس از انقلاب شکوهمند اسلامی تحولات بسیار ارزشمند و مثبتی در این حوزه رخ داد.

 ۲۸ فروند کشتی ایرانی در دریای خزر تردد دارند

وی با بیان اینکه در حال حاضر تعداد ۲۸ فروند کشتی ایرانی در دریای خزر تردد دارند، افزود: مردم از اهمیت بندر و جایگاه آن به خوبی مطلع نیستند و بنابراین رسانه‌ها باید در اطلاع‌رسانی صحیح‌تر و شفاف در راستای ارزش و جایگاه بسیار بالای بندر نوشهر به ما بیشتر کمک کنند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران خاطرنشان کرد: بندر نوشهر با قدمت ۷۰ ساله که از بهترین بنادر شمالی است و برحسب نیاز احداث شد از نظر مانوری یکی از بهترین بنادر کشور است.

این مسؤول با تأکید بر توانمندی‌های فوق‌العاده بندر نوشهر در حوزه سرمایه‌گذاری، تصریح کرد: امروزه تعداد ۱۱ پست اسکله در این بندر وجود دارد و در بخش سرمایه‌گذاری و مدرن‌ترین تجهیزات، در رده بسیار بالایی قرار دارد.

 وجود بهترین انبارها و سیلوها در بندر نوشهر

رضوانی با اشاره به اینکه وسعت زمین بندر نوشهر از ۱۰ هکتار به ۴۵ هکتار افزایش پیدا کرد، گفت: اکنون بهترین انبارها و سیلوها در این بندر وجود دارد و اراضی موجود نیز استحصال شد و به طوری که در این بندر ۴۵ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی را شاهد هستیم و هدف ما افزایش تنوع کالاها است.

وی نقش بندر نوشهر را در زمینه اشتغال استان مازندران بسیار مؤثر و مفید برشمرد و اظهار کرد: از نظر اقتصادی، ۶ درصد اقتصاد استان متأثر از فعالیت‌های بندر نوشهر است و خدمات چند وجهی در داخل این بندر وجود دارد.

 احداث راه دسترسی بندر نوشهر تصویب شد

مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران به آخرین وضعیت دسترسی راه بندر نوشهر پرداخت و افزود: برای ایجاد راه دسترسی تلاش‌های زیادی صورت گرفت و اجرای آن با پیش‌بینی حدود ۳۰ میلیارد تومان هزینه تصویب شد که از بندر نوشهر به سمت خیابان باباطاهر به صورت زیرگذر تا کمربندی نوشهر احداث می‌شود و در کمربندی یک دهنه روگذر ایجاد خواهد شد و دارای امکانات ویژه‌ای از جمله ترمینال ویژه استراحت رانندگان، پمپ بنزین و پارکینگ است.

این مسؤول با بیان اینکه برای سال 96 در سه بخش سرمایه‌گذاری طراحی کردیم، عنوان کرد: فرآوری صنایع چوب، مخازن ‌دپوی فرآورده‌های روغن خوراکی از جمله این سرمایه‌گذاری‌ها است.

 تعریف گردشگری دریایی به عنوان سند بالادستی برای مازندران

رضوانی با اشاره به اینکه در گذشته بخش گردشگری دریایی مغفول مانده بود، تصریح کرد: این موضوع از اواخر سال ۹۲ در برنامه پنجم مورد توجه قرار گرفت و با 15 فرماندار مازندران نشست‌های توجیهی برگزار کردیم و سعی داریم تا گردشگری دریایی به عنوان سند بالادستی برای استان باقی بماند.

وی با بیان اینکه 14 نقطه گردشگری در سواحل مازندران شناسایی و تعریف شد، اظهار کرد: در گذشته بانک اطلاعاتی زمین برای بخش خصوصی در مازندران وجود نداشت ولی توانستیم اکنون این بانک را ایجاد و در اختیار فرمانداران قرار دهیم که تمامی ویژگی‌ها و نوع سازه‌ای که می‌توان در زمین مورد نیاز احداث کرد در آن تعریف شده است.

  بیشترین دغدغه دولت در مازندران مربوط به سواحل است

مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران با اشاره به اینکه بیشترین دغدغه دولت در مازندران مربوط به سواحل است زیرا بیشترین تصرف در این استان صورت گرفت، اظهار کرد: طول سواحل مازندران 478 کیلومتر است که تاکنون ۳۸ کیلومتر از آن یعنی ۴۰ درصد از اراضی ساحلی مازندران آزاد شد و در تلاش هستیم تا پایان سال ۹۸ این میزان آزادسازی شده به حدود ۷۵ درصد برسد.

 سواحل شمال به طور مرتب پایش می‌شود

رضوانی در پایان با بیان اینکه سواحل شمال به طور مرتب پایش می‌شود، گفت: یک مجموعه آموزشی در کلارآباد داریم که حدود یک‌هزار و ۴۵۰ متر مربع از ساحل عقب‌نشینی کردیم و امروز این موضوع به یک فرهنگ در مازندران تبدیل شده است به طوری که سازه کناری این مجموعه آموزشی، پس عقب‌نشینی ما، او نیز به صورت خودجوش اقدام به عقب‌نشینی کرد.

برچسب‌ها