زاهدان - امام جمعه زاهدان گفت: اجرای اقتصاد مقاومتی، تکیه به تولید داخلی، خود باوری و عدم اطمینان بی مورد به بیگانگان خواسته تمامی مردم ایران اسلامی از دولت دوازدهم است.

دولت دوازدهم به اقتصاد مقاومتی و تولید داخلی توجه کند

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌ الله عباسعلی سلیمانی در خطبه های نماز جمعه این هفته زاهدان که در مصلای قدس برگزار شد، اظهار داشت: حالا دیگر پس از برگزاری مراسم تنفیذ و تحلیف و همچنین پس از تایید شورای محترم نگهبان دیگر نوبت این رسیده که رئیس جمهور منتخب و دولتش به وعده های خود عمل کنند.

وی افزود: با توجه به مشکلات عدیده کشور از جمله آمار بالای بیکاری، مشکلات مسکن، فقر، مشکلات جوانان، بی حجابی، مشکلات محیط زیستی و تورم قطعا دولت دوازدهم باید تمام تلاش خود را به کار ببندد تا طبق وعده هایی که به مردم داده در جهت حل این مشکلات حداکثر تلاش خود را انجام دهد.

سلیمانی با اشاره به معرفی لیست وزرای پیشنهادی دولت به مجلس شورای اسلامی، گفت: امیدواریم پس از برگزاری مراسم رای اعتماد به وزرا هر سه قوه با هم برای حل مشکلات جامعه همکاری کنند تا این مشکلات برطرف شوند.

امام جمعه زاهدان ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در مراسم تنفیذ به تمامی این مشکلات به خوبی اشاره کردند و تاکید کردند که دولت باید برای همه مشکلات اساسی مردم تلاش کند و راه حل ارائه کند.

وی تاکید کرد: رهبری پرداختن به مشکلات مردم و برطرف کردن مشکلات اقتصادی و معیشتی آن ها را اولین اولویت کاری دولت دوازدهم عنوان کردند و پرداختن به مسائل داخلی، پرداختن به مشکلات مردم، مسئله‌ معیشت و اقتصاد را کار اول دولت عنوان کردند.

سلیمانی با اشاره به اینکه جهت‌گیری دوم دولت باید تعامل گسترده‌ با دنیا باشد، گفت: نکته مهم دیگری که رهبر معظم انقلاب در مراسم تنفیذ بر آن تاکید داشتند این بود که دولت باید با اکثر کشورهای دنیا ارتباط مبتی بر عزت برقرار کند.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان تصریح کرد: البته همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند نباید به کشورهای غربی به خصوص دولت آمریکا متکی باشیم بلکه باید روی پای خودمان به ایستیم و در برابر هر سلطه‌طلبی، با صلابت و قدرت ظاهر بشویم.

وی افزود: نکته دیگری که رهبری بر آن تاکید کردند مسئله مهم اقتصاد مقاومتی است، البته دولت یازدهم اقداماتی در زمینه اقتصاد مقاومتی برداشته اما باز هم این اوضاع برازنده نظام اسلامی و مردم عزیز کشور نیست.

وی تصریح کرد: امروز حفظ وحدت و اجماع ملی موجب افزایش روند قدرت یابی ایران در منطقه خواهد شد که قطعا همچون خاری در چشم دشمنان اسلام است.

آیت‌ الله سلیمانی با اشاره به اینکه قطعا مطالبه مردم از دولت همچنان ادامه دارد، گفت: از امروز دیگر نوبت به گزارش دهی و اقدامات دولت مردان است و دولت مردان در دولت دوازدهم باید در خصوص عملکرد خودشان پاسخگو باشند.

وی خاطر نشان کرد: اجرای اقتصاد مقاومتی، تکیه به تولید داخلی، خود باوری و عدم اطمینان بی مورد به بیگانگان خواسته رهبر معظم انقلاب و تمامی مردم ایران اسلامی از دولت دوازدهم است.

منبع: مهر

برچسب‌ها