آمل- رئیس اداره محیط زیست آمل گفت: خطرات زیست محیطی و بهداشتی مرکز دفن زباله آمل؛ منطقه را تهدید می کند.

لزوم اجرای تکنیک های جدید مدیریت زباله/ خطرات زیست محیطی دفن زباله آمل را تهدید می کند

به گزارش قدس آنلاین، بهمن صادق نژاد در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه هر گونه صدمه زدن به محیط زیست جرم است، تصریح کرد: انسان رییس طبیعت نیست و از این رو نباید محیط زیست را متضرر کنیم.

وی با بیان اینکه باید مراقبت از طبیعت از طریق رسانه ها آگاهی سازی صورت گیرد، تصریح کرد: در برابر تهدیدهای زیست محیطی ایستادگی می کنیم.

صادق نژاد با اشاره به اینکه در زمینه مسایل بهداشتی در سطح شهر حرف های بسیاری داریم و ایستادگی می کنیم، افزود: در زمینه مسائل بهداشتی بازار روز پل پنجم موافقت کردیم اما حرف داریم، علیرغم مخالفت بازار برپا شد اما فاضلاب و سرویس بهداشتی سیار با تانکر سیار نصب شده است. باید به محیط زیست بگویند تخلیه فاضلاب ها کجا می شود.

وی با بیان اینکه شهرداری و شورای شهر باید زمینی برای بازار روز تهیه کند زیرا کاربری حاشیه رودخانه فضای سبز است، اظهار کرد: آب منطقه ای مازندران ورودی تا خروجی شهر را به شهردار تحویل داده است  تا برای فضای سبز به کارگیری کند.

رئیس اداره محیط زیست آمل با اشاره به آخرین نامه نگاری ها در زمینه محل دفن زباله آمل تصریح کرد: آخرین‌نامه درباره محل دفن جدید صورت گرفته است زیرا در شهرهای دارای جمعیت بالای ۲۰۰هزار نفر جمعیت قانون برنامه اجازه مرکز دفن‌ نمی دهد و پسماند این شهرها باید مدیریت شود.
وی با بیان اینکه مرکزی مانند عمارت باید برچیده شود، تصریح کرد: باید به سمت تکنیک های جدید مدیریت زباله پیش برویم. در این زمینه زمین از اوقاف آمل باید تحویل گرفته شود.

صادق نژاد با اشاره به اینکه ورود مسئولان به این مقوله مناسب بود و  عمارت باید جمع شود، افزود: به‌نماینده شهرستان نیز در زمینه خطرات مرکز دفن اطلاع دادم که عمارت باید جمع شود تا بتوان سد هراز را آبگیری کرد.

وی مشکلات بهداشتی و زیست محیطی مرکز دفن زباله آمل را فوق تصور عنوان کرد و افزود: باید در ماه های اخیر خرج زباله از این مرکز پیش بینی شود، ساخت زباله سوز با شیوه های جدید مشکل زباله آمل را حل می کند.

صادق نژاد مرکز دفن زباله آمل را در حالت نزدیک به انفجار توصیف کرد و گفت: زمین این منطقه لغزشی است و بارش های سیل آسا در این منطقه خطر ریزش کوه زباله را دو چندان می کند. این مرکز یک مانده منفجره است که هر لحظه امکان سرازیر شدن این خطرات به رودخانه و درگیر کردن شهرستان در آن وجود دارد.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها