سنندج- استاندار کردستان گفت: با شروع به‌کار شورای شهر جدید و تعیین شهردار سنندج لازم است ساماندهی دستفروشان به‌صورت اساسی پیگیری شود.

قانون مداری مبنای حل مشکلات اصناف/ دستفروشان در سنندج ساماندهی می شوند

به گزارش قدس آنلاین عبدالمحمد زاهدی در بازدید از اتاق اصناف سنندج و رسیدگی به برخی از مشکلات آنان اظهار داشت: مشکلات برخی از صنوف همچون طلافروشان با شفاف‌سازی، استفاده از فاکتور یکسان و صندوق مکانیزه به سبب محدود بودن این صنف قابل حل است.

وی با بیان اینکه بازاریان همواره از قشرهای شریف و یاری‌رسان نظام و دولت در برهه‌های مختلف بوده‌اند، گفت: معتقدم که مشکلات اصناف باید یکی بعد از دیگری و بر مبنای قانون‌مداری حل و فصل شود.

استاندار کردستان با اشاره به اینکه درآمد در استان نسبت به دیگر استان‌ها کمتر است، تصریح کرد: اعتبارات عمرانی ما ضریبی از میزان مالیات اخذ شدە است اما بخش زیادی از این اعتبارات از مالیات استان‌های برخوردار تأمین می‌شود.

وی در ادامه مخالفت خود را با برگزاری نمایشگاەهای عرضه مستقیم کالا در استان ابراز کرد و گفت: معتقدم بازاریان به‌سبب مالیاتی که پرداخت می‌کنند حق دارند در مناسبت‌های مختلف از مزایای بازار و فروش برخوردار باشند.

زاهدی همچنین ساماندهی دستفروشان در سنندج را خواستار شد و افزود: با شروع به‌کار شورای شهر جدید و تعیین شهردار لازم است این قضیه به‌صورت اساسی پیگیری و با بازار روز مشکلات دستفروشان نیز مرتفع شود.

منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری کردستان،

برچسب‌ها