خرم آباد- نائب رئیس کمیسیون کشاورزی مجمع متخصصین ایران گفت: کشت گیاهان دارویی اقتصاد مقاومتی چند منظوره است.

تپه ماهورهای رها شده کانون فرسایش خاک شده است

به گزارش قدس آنلاین، علی حسین بیرانوند در این باره اظهار کرد: استان لرستان یکی از مهمترین فروشگاه های طبیعی گیاهان دارویی کشور است .

وی افزود: استان لرستان دارای تنوع گونه های بسیار بالای است که این امر متاثر از تنوع اقلیمی و آب و هوای متنوع و اقلیم مناسب است .

مشاور دبیرکل کمیسیون کشاورزی مجمع متخصصین ایران تصریح کرد: گیاه دارویی با داروی گیاهی متفاوت است و مردم آن را اشتباه می گیرند .

بیرانوند اضافه کرد: از گیاهان دارویی در صنایع داروسازی، رنگ‌های طبیعی، صنایع غذایی، بهداشتی، آرایشی،تهیه علوفه برای دام، سموم آلی گیاهی و پرورش زنبورعسل استفاده می‌شود .

وی بیان کرد: کشت گیاهان دارویی اقتصاد مقاومتی چند منظوره است چون این گیاهان نیاز آبی کمی دارند و در اقتصادی کردن دیم زارهای کم بازده موثر هستند .

عضو جامعه جنگلبانی ایران خاطرنشان کرد: تپه ماهورهای رها شده زیادی وجود دارد که کانون های فرسایش خاک، آب و ریزگردها شده است و برای کشت محصولات کشاورزی توجیه اقتصادی ندارد .

بیرانوند افزود: کشت گیاهان دارویی باعث استفاده از اراضی و امکانات موجود، کمک به رشد اقتصادی منطقه و کشور، استفاده از مواد موثره گیاهان دارویی دیم در صنایع فرآوری کشور می‌شود .

وی خاطرنشان کرد: کشت گیاهان داوریی با توجه به شرایط منطقه می‌تواند عاملی برای جذت توریست و رونق بازار شود.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها