شهرکرد-مشاور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ۶ هزار و ۷۵۰ طرح بهداشتی با اعتباری بالغ بر ۳۰ هزار میلیارد ریال در راستای محرومیت زدایی از مناطق کمتر توسعه یافته و روستاها اجرایی خواهند شد.

۶ هزار طرح بهداشتی در مناطق محروم اجرایی می شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، سید عباس پورهاشمی ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران گفت: طی طرحی که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شروع کرده گام بلندی در راستای محرومیت زدایی از مناطق کمتر توسعه یافته و روستاها آغاز شده که در راستای اجرای این طرح ۶ هزار و ۷۵۰ طرح بهداشتی با اعتباری بالغ بر ۳۰ هزار میلیارد ریال اجرایی خواهند شد.

وی افزود: برای اجرای این طرح ها در مناطق محروم و دور دست هر استان حدود ۲ هزار متر مربع فضا در نظر گرفته شده است.

مشاور وزیربهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: این طرح ها در قالب تفاهمنامه هایی بین وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، استانداران و روسای دانشگاه های علوم پزشکی منعقد شده که طی این تفاهم نامه ۵۰ درصد از هزینه این طرح‌ها بر عهده وزارت بهداشت و مابقی بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی، استانداران و خیران هر استان می باشد . 

 پورهاشمی خاطر نشان کرد: تا کنون بیش از ۲ هزار میلیارد ریال کمک‌های نقدی و ‌زمین‌هایی با اعتبار ۶ هزار میلیارد ریال توسط خیرین برای اجرای طرح‌های مذکور جمع‌آوری شده است.

وی افزود: تعداد ۱۹۰ طرح از طرح های مذکور مربوط به چهارمحال و بختیاری است که ۱۴۲ طرح با پیشرفت فیزیکی بالای ۴۵ درصد در حال اجرا است . 

مشاور و نماینده وزیربهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به پیشرفت فیزیکی طرح‌های بهداشتی چهارمحال و بختیاری افزود: پس از استان‌های آذربایجان غربی، فارس و مازنداران بیشترین میزان پیشرفت طرح ها مربوط به استان چهارمحال و بختیاری است.

وی در پایان از بهره‌برداری ۲ هزار طرح بهداشتی ظرف دو هفته آینده خبر داد و گفت: ۳ هزار طرح بهداشتی، تا پایان سال جاری و مابقی تا پایان سال ۹۷ به بهره‌برداری خواهد رسید . 

برچسب‌ها