سنندج- جاده مواصلاتی «بیجار-همدان» شاهراهی محسوب می‌شود که می‌تواند استان‌های کردستان، همدان، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی را به یکدیگر متصل کند اما این جاده باوجود گذشت از میان وعده‌های ۱۱ دولت هنوز به سرانجامی نرسیده است.

جاده بیجار-همدان از میان ۱۱ دولت گذشت

قدس آنلاین-گروه استان ها: احداث جاده بیجار-همدان در زمره وعده‌هایی است که در گفته‌های تمامی نمایندگان این استان و مدیران دیده می‌شود و ۳۴ سال از زمان  آغاز عملیات اجرایی آن می‌گذرد و باوجود ۳۴ سال از گذشت آغاز این پروژه هنوز هیچ شخصی پاسخ نداده است که این وعده‌ها بر چه مبنایی به مردم داده شد؟

بیجار قریب چهار دهه است که به دلیل نبود زیرساخت‌های توسعه‌ای جمعیت آن رو به کاهش نهاده است.

جاده بیجار-همدان که در افکار عمومی به جاده افسانه‌ای شهرت یافته است در طی چند سال گذشته برگ برنده‌ای برای رسیدن نمایندگان به صندلی سبز بهارستان بوده است.

جاده شهر بابارشانی که یکی از مسیرهای مواصلاتی پرتردد در شهرستان بیجار است که در حدفاصل بیجار به همدان قرار دارد و  متأسفانه از وضعیت بسیار نامناسبی برخوردار است.

این جاده در ایام تعطیلات نوروز معبر مواصلاتی مسافران بسیاری است که وضعیت بسیار اسفناک آسفالت آن و وجود دست اندازهای متعدد و نبود تابلوهای راهنمایی جان خود را از دست می دهند.

هر چند که استاندار کردستان عبدالمحمد زاهدی در پنجم مردادماه سال گذشته  در جلسه شورای اداری شهرستان بیجار بود از بهره‌برداری جاده بیجار-همدان تا پایان سال مالی ۹۵ خبر داد و گفت: این جاده تا پایان سال مالی ۹۵ یعنی پایان تیرماه ۹۶ انجام خواهد شد؛ اما به نظر می‌رسد این محور همچنان در دست‌انداز اعتبار گیر افتاده است.

۳۴ سال انتظار

نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی در این رابطه اظهار می‌کند: آنچه امروز برای مردم منطقه تبدیل به شوخی شده، احداث جاده بیجار- همدان است که از سال ۱۳۶۲ عملیات اجرایی آن آغازشده و هنوز به‌طور کامل به اتمام نرسیده است.

حمدالله کریمی بیان می‌کند: در شهرستان بیجار میزان برخورداری ما از راه‌ها بسیار پایین است به‌طوری‌که مشکلات بسیاری در راه‌های شهری و روستایی وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه جاده بیجار- همدان در میان مردم منطقه تبدیل به طنز شده است اذعان می‌کند: جای سؤال است که چرا ۱۰۰ کیلومتر از این جاده ۱۴۹ کیلومتری که در حوزه استحفاظی همدان واقع‌شده به اتمام رسیده اما ۴۹ کیلومتری که در حوزه استحفاظی استان کردستان و شهرستان بیجار بوده به اتمام نرسیده است و اگر مشکل، بودجه‌ای و اعتباری است  باید برای همه استان‌ها این مشکل وجود داشته باشد و در این مورد متأسفانه شاهد نوعی تبعیض در اختصاص بودجه به استان‌ها هستیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه شهرستان بیجار دارای پتانسیل‌های مختلفی در حوزه کشاورزی و صنعت است که می‌توان برای حل مشکلات از آن‌ها استفاده کرد اظهار می‌کند: مطالبه به‌حق این روزهای مردم اشتغال است و قطعاً برای ایجاد اشتغال ناچار به فراهم کردن زیرساخت‌های لازم برای ورود سرمایه‌گذاران هستیم تا مشکل بیکاری جوانان شهرستان حل کنیم.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه آن‌طور که باید و شاید به زیرساخت‌ها توجه نشده است، یکی از این زیرساخت‌ها را راه های مواصلاتی عنوان کرد.

برچسب‌ها