سنندج – سالن ورزشی شش‌هزارنفری شهر سنندج ازجمله پروژه‌هایی است که کلنگ احداث آن ۱۲ سال پیش‌بر زمین خورد اما باوجود گذشت از ۳ دولت اما هنوز پیشرفت آن به ۵۰ درصد نیز نرسیده است.

سکوهای ورزشی«گولان» چشم‌ انتظار اعتبار

قدس آنلاین-گروه استان ها: مسئولان دولت نهم که تصمیم داشتند کمتر از مدت ۲۴ ماه به این پروژه خاتمه دهند حالا باگذشت ۲۴۰ ماه نیز قول و وعده‌شان عملی نشده است.

۱۲ سال انتظار

آذرماه سال ۹۵ بود که «حامد جولایی» مدیرکل ورزش و جوانان کُردستان از تأمین اعتبار ۳ میلیارد تومانی سالن ۶ هزارنفری سنندج خبر داد و گفته بود که این سالن تا پایان تیرماه سال ۹۶ به بهره‌برداری می‌رسد اما تیرماه نودوشش نیز به پایان آمد و حکایت سالن ورزشی همچنان پابرجاست.

 گفتنی است پروژه احداث سالن ورزشی شش‌هزارنفره که در دولت گذشته به امید و تدبیر مسئولان برای تأمین اعتبار چشم دوخته بود اما انتظاری بیهوده را سپری کرد.

سالن سرپوشیده و شش‌هزارنفری شهر سنندج در سال ۸۴ کلنگ زنی شد و خیلی سریع در همان سال اول با ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی عملیات اجرایی آن در مجموعه ورزشی ۲۲ گولان دنبال می‌شد تا اینکه تغییرات متعدد مدیریتی و بی‌توجهی‌های مسئولان استانی دامن آن را گرفت.

گفتنی است در سال ۸۵ پروژه عملاً تعطیل شد و بعد از گذشت دو سال و علیرغم حضور دو مدیرکل دیگر برای اداره کل ورزش و جوانان، چندین پیمانکار نیز برای پروژه تغییر کرد ولی ادامه روند عملیات احداث سالن ورزشی سنندج همچنان در رکود بود و هر بار مسئولان وعده‌ای تازه را برای آغاز عملیاتی اجرایی آن اعلام می‌کردند.

وعده‌های انتخاباتی

هم‌زمان با شمارش معکوس برای اتمام فعالیت دولت یازدهم در دی‌ماه سال گذشته عبدالمحمد زاهدی استاندار کردستان از سالن سرپوشیده شش‌هزارنفری به‌عنوان مهم‌ترین پروژه نیمه‌تمام ورزشی  استان و اولویت کاری یادکرد.

عبدالمحمد زاهدی بابیان اینکه مدت‌زمان احداث سالن ورزشی سرپوشیده شش‌هزارنفری طولانی شده  از اختصاص ۱۰ میلیارد تومان بودجه برای تکمیل و اتمام  این سالن خبر داد و بیان کرد: این اعتبار از ماده ۱۸۰ و همچنین شش میلیارد تومان از محل اعتبارات سفر ریاست‌جمهور مصوب شده است.

پیشرفت ۶۰ درصدی

معاون فنی شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور در این رابطه گفت: پوشش و سقف کامل سالن ۶ هزارنفری سنندج تا آذرماه سال جاری به اتمام می‌رسد.

محمد عباسی که باهدف بررسی وضعیت سالن ۶ هزارنفری ۲۲ گولان سنندج  به این شهر سفرکرده بود اظهار داشت:  استان کردستان باوجود ظرفیت‌ها و استعدادهای خوب ورزشی متأسفانه از داشتن یک سالن اصلی مسابقات ورزشی محروم است.

وی بابیان اینکه اتمام و بهره‌برداری از سالن ورزشی ۶ هزارنفری در مرکز استان مطالبه به‌حق مردم این دیار به‌ویژه ورزشکاران توانمند کردستان است، گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌گرفته، پوشش و سقف کامل این پروژه را تا آذرماه امسال به پایان خواهیم رساند.

وی به پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصدی این پروژه اشاره کرد و افزود: با تلاش دولت و مسئولان ورزش استان کردستان در تلاش هستیم هرچه سریع‌تر این پروژه را به سرانجام برسانیم.

وی با عنوان اینکه اتمام و بهره‌برداری از پروژه ورزشی ۶ هزارنفری سنندج دغدغه و مطالبه اصلی امروز مردم کردستان است، تصریح کرد: در حال حاضر سالنی که بتوان در آن مسابقات ملی و آسیایی را برگزار کرد، وجود ندارد و امیدواریم با بهره‌برداری از این پروژه، زمینه برگزاری این مسابقات در کردستان فراهم شود.

برچسب‌ها