مشهد- قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی گفت: بایستی قدر فرصت بی نظیر خدمت به مردم و زائران بارگاه منور رضوی را بدانیم و با ایجاد فضای امن و آرام برای زائران در راستای توسعه فرهنگ زیارت گام برداریم.

فرصت خدمتگزاری به زائران امام رضا(ع) را قدر بدانیم

به گزارش قدس آنلاین به نقل از آستان نیوز، سید مرتضی بختیاری روز چهارشنبه در آئین تکریم و معارفه مدیرکل حراست آستان قدس رضوی ضمن گرامیداشت ۲۳ ذی القعده روز زیارتی مخصوص حضرت ثامن الحجج(ع) و سالگرد پیروزی حزب الله لبنان در جنگ ۳۳ روزه، تصریح کرد: تولیت معزز آستان قدس رضوی با توجه به منشور هفتگانه رهبر معظم انقلاب، تغییراتی را در سیاست‌های کلان آستان قدس رضوی به وجود آوردند که خدمت شایسته و درخور شان به زائران امام رضا(ع) از محوری ترین این رویکردهاست.

وی ضمن تقدیر از تلاش‌های سیدرضا اصغری مدیرکل سابق حراست آستان قدس رضوی، تصریح کرد: سنگرها در نظام اسلامی جایگاه خدمت رسانی به مردم به عنوان صاحبان اصلی انقلاب است و اگر در هنگام تصدی مسئولیت خود را سرباز نظام جمهوری اسلامی بدانیم و گره گشایی و نوکری مردم را کنیم، برنده خواهیم بود.

وی گفت:‌ حساسیت جایگاه و نگاه مردم ولایتمدار ایران اسلامی به دستگاه منتسب به امام رضا(ع) اهمیت مسئولیت های این سازمان مقدس و موقوفاتی را دوچندان کرده است

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی بیان داشت:‌ امروز در برهه ای حساس و تاریخ ساز از دوران جمهوری اسلامی قرار داریم که از یکسو انقلاب اسلامی وارد دهه چهارم حیات خود می شود و از سوی دیگر توقعات و مطالبات به حق مردم وجود دارد که به فرموده امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری ولی نعمتان ما هستند.

وی گفت: همه ما مدیون رشادت ها و جانفشانی های خانواده های معظم شهدا و ایثارگران هستیم و اگر امروز فرهنگ ایثار و شهادت در افرادی مانند شهید محسن حججی زنده و پابرجاست به خاطر صبر و استقامت آن بزرگواران است.

بختیاری با اشاره به اقدامات و تحرکات دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامی بیان داشت: استکبار جهانی و عمال منطقه ای شان درصدد هستند تا به امنیت و اقتدار کشور عزیزمان ضربه بزنند و هوشیاری، بصیرت و ولایتمداری ما قطعا نقشه های شوم آنان را خنثی خواهد کرد.

وی گفت:‌ بایستی ایجاد بستر و فضای امن و آرام برای ارائه خدمات شایسته و درخورشان به زائران امام رئوف(ع) که از تاکیدات مقام معظم رهبری در منشور ۷ گانه و موارد مورد تاکید تولیت محترم است از اهم برنامه های پیش روی اداره کل حراست در دوره جدید باشد.

وی افزود: تعامل سازنده و اثربخش با نهادهای امنیتی و انتظامی کشور، اولویت دادن به تدابیر پیشگیرانه در برابر بروز تخلف، اصلاح فرآیندها و قوانین غیر ضروری، ارائه مشاوره به موقع و موثر به مدیران عالی، معاونین و کارکنان، احترام به کرامت انسانی و گفتگوی بی واسطه با مردم و مراجعان از مواردی است که بابد با جدیت دنبال شود.

در پایان این مراسم ضمن تقدیر از زحمات و تلاش‌های سیدرضا اصغری، قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی، جعفر صباغیان را به عنوان مدیرکل حراست آستان قدس رضوی معرفی کرد.

برچسب‌ها