استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: میزان خسارت زلزله اخیر ناغان از توابع شهرستان کیار ۲۳ میلیارد و ۵۶۰ میلیون تومان برآورد شد.

میزان خسارت زلزله ناغان بیش از ۲۳ میلیارد تومان برآورد شد

به گزارش قدس آنلاین، قاسم سلیمانی دشتکی  در شورای هماهنگی مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: زلزله اخیر ناغان به ۳۵۶ واحد مسکونی  خسارت وارد کرد.

وی با اشاره به اینکه زلزله اخیر ناغان در چهارمحال و بختیاری ۲۳ میلیارد و ۵۶۰ میلیون تومان خسارت بر جای گذاشت، تصریح کرد: از این میزان خسارت پنج میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان مربوط به حوزه کشاورزی، ۶ میلیارد و ۹۳۶ میلیون تومان مربوط به منازل مسکونی و ۱۱ میلیارد و ۲۷۰ میلیون تومان مربوط به زیرساخت‌ها است.

سلیمانی دشتکی حضور فرمانداران هنگام وقوع حوادث احتمالی محل حادثه ضروری و الزامی دانست و گفت: حوزه معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری موظف به پیگیری جبران این میزان خسارت از محل اعتبارات ملی است.

استاندار با اشاره به میزان خسارت‌های وارده به این منطقه، اظهار کرد: فرماندار مربوطه، مسئولان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و دفتر مدیریت بحران استانداری لازم است نسبت به توجیه مردم منطقه اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: تسریع در روند اجرایی جابجایی روستاهای در معرض خطر این  استان امری ضروری است.

 هشتم مرداد ماه زلزله‌ای به بزرگی ۵ ریشتر و در عمق ۱۰ کیلومتری زمین بخش ناغان و منطقه مشایخ از توابع شهرستان کیار در چهارمحال و بختیاری را لرزاند.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها