شهر کرد- خطیب جمعه شهرکرد با بیان اینکه آمریکا دستکش مخملی دست می‌کند و چهره مقابله با تروریسم به خود می‌گیرد، بیان کرد: آمریکا به عنوان جنگ با تروریسم وارد منطقه می‌شود ولی در عمل از آن‌ها را حمایت می‌کند.

آمریکا با دستکش مخملی چهره مقابله با تروریسم به خود می‌گیرد/ بریدن سر حججی‌ها میلیون‌ها حججی می‌سازد

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام امروز در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به کودتای 28 مرداد ماه اظهار داشت: 28 مرداد روزی فراموش نشدنی و نشان دهنده یکی از مجموعه جنایت‌های آمریکا در ایران و جهان است.

وی افزود: آمریکا با این کودتا زمینه بازگشت محمدرضا به حکومت را فراهم و 35 سال دیگر چنگال خونین‌شان را در کشور حفظ کرد.

خطیب جمعه شهرکرد با بیان اینکه اکنون نیز آمریکا جنایت‌های زیادی در دنیا به ملت‌ها روا می‌دارد، خاطرنشان کرد: اگر چتر حمایت آمریکا نبود تروریست‌هایی مانند داعش جنایت‌های فجیعی مانند سر بریدن و شهادت شهید حججی را انجام نمی‌دادند، انسان وقتی به چهره معصومانه این شهید بزرگوار نگاه می‌کند، می‌بیند که لبخند او به دلیل ایمان و تقوی است.

نکونام با بیان اینکه آمریکا دستکش مخملی دست می‌کند و چهره مقابله با تروریسم به خود می‌گیرد، بیان کرد: آمریکا به عنوان جنگ با تروریسم وارد منطقه می‌شود ولی در عمل از آن‌ها را حمایت می‌کند هر چند به فضل الهی تاکنون به نتیجه نرسیده است.

وی با بیان اینکه بریدن سر انواع حججی‌ها صدها و میلیون‌ها حججی درست می‌کند، گفت: چرا که وقتی این جنایت‌ها دیده می‌شود دل‌ها از کینه نسبت به آن‌ها آکنده می‌شود، طولی نمی‌کشد که به فضل الهی ریشه آن‌ها و ظلم و ستم نابود و عدالت حاکم می‌شود.

خطیب جمعه شهرکرد با اشاره به 30 مرداد سال 1968 و به آتش کشیده شدن مسجدالاقصی توسط صهیونیست‌ها تصریح کرد: حافظه تاریخ نه تنها این جنایت را فراموش نکرده بلکه یک روز را نیز به عنوان روز جهانی مسجد نامگذاری کرده است تا همیشه توجه جهان بشری و اسلام به مسجد باشد.

نکونام مسجدالاقصی را نماد دین و قرآن دانست و بیان کرد: مسلمانان نمی‌توانند نسبت به این مسجد بی‌تفاوت باشند، صهیونیست‌ها بسیار تلاش می‌کنند که دست مسلمانان را از آن کوتاه کنند ولی موفق نشده و نخواهند شد.

وی با بیان اینکه مسجد خانه هدایت و انسان سازی است، خاطر نشان کرد: خانه خدا باید پر رونق و دست ستمگران از آن کوتاه باشد.

خطیب جمعه شهرکرد با بیان اینکه در نظام جمهوری اسلامی اقداماتی صورت گرفته ولی باید گفت مساجد در تراز نظام اسلامی نیست، باید بیشتر به مساجد توجه کرد، ادامه داد: با حضور مردم و احساس مسئولیت، مساجد خانه‌هایی می‌شوند که توطئه‌های دشمنان را خنثی می کند.

نکونام با اشاره به 31 مرداد ماه روز صنعت دفاعی گفت: کشوری که از صنایع دفاعی غفلت کند طعمه بیگانگان می‌شود، به دلیل قدرت دفاعی کشور بسیاری از تلاش‌های دشمن خنثی شده است.

وی با اشاره به اول دی الحجه و روز ازدواج، افزود: ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) الگوی همه ازدواج‌ها است، اگر شکل گیری خانواده با این نگاه انجام شود بدون تردید سلامت خانواده تضمین می‌شود، بهانه گیری و وسواس بی‌مورد نباید در ازدواج مطرح شود.

خطیب جمعه شهرکرد ازدواج را یکی از ضرورت‌های جامعه امروز دانست وگفت: دشمن تلاش می‌کند بنیان خانواده را از هم بپاشد اما وظیفه دولت در اینجا تسهیل کردن ازدواج برای جوانان است. مسئله شغل نباید مانع شکل گیری خانواده شود.

نکونام با اشاره به اول شهریور ماه و روز پزشک بیان کرد: دو نگاه درونی و بیرونی باید در نظام پزشکی کشور شکل گیرد، در درون باید اصلاحات تمام عیار در مجموعه پزشکی صورت گیرد، پزشکان تلاشگراند. کم نیستند پزشکانی که نگاه متعهدانه دارند اما دولت و دستگاه‌های مسئول نیز باید برای سالم سازی این مجموعه برنامه‌ریزی کنند و نظارت کافی نیز داشته باشند.

نکونام با اشاره به آغاز هفته دولت، تصریح کرد: هر دولتی ضمن اینکه باید در حفظ ارزش‌ها و اصالت نظام اسلامی بکوشد باید ابتکار و خلاقیت نیز داشته باشد تا تاریخ بگوید این اقدام حاصل تلاش فلان دولت است.

وی امام جواد (ع) را آیتی عظیم از آیات پروردگار دانست و گفت: امام جواد(ع) در سن 7 سالگی به امامت رسیدند و این بدان معنا است که خداوند بهتر میداند رسالتش را کجا قرار دهد و از این نظر امام جواد(ع) جایگاه ویژه‌ای در بین ائمه دارد.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها