وزیر پیشنهادی ورزش گفت: حمایت ویژه از تیم ملی فوتبال برای حضور در جام جهانی و کسب مدال‌های جدید در المپیک از جمله برنامه های بنده برای چهار سال آینده است.

حمایت ویژه از تیم ملی فوتبال و امیدواری به کسب مدال‌های جدید

به گزارش قدس آنلاین، مسعود سلطانی‌فر وزیر پیشنهادی دولت دوازدهم برای تصدی وزارت ورزش و جوانان در آغاز صحبت های خود در صحن علنی مجلس که صبح امروز انجام شد با اشاره به برگزاری انتخابات اخیر ریاست جمهوری گفت: حضور گسترده مردم موجی از شور، ایمان و وفاداری ملت را نسبت به دولت به راه انداخت.

وی با تشکر از ریاست جمهوری که برای بار دوم به وی جهت تصدی وزارت ورزش اعتماد کرده است، خاطرنشان کرد: از تمام نمایندگان ملت که طی ۱۰ روز گذشته نظرات کارشناسی خود را نسبت به گزینه های پیشنهادی دولت دوازدهم ارائه کرده و برنامه های آن را مورد بررسی قرار داده، تشکر کرده و به آنها خسته نباشید می گویم. همچنین از کسانی که برای حمایت از بنده ثبت نام کردند، تشکر می کنم.

وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان با اشاره به سوابق مدیریتی خود در عرصه های مختلف طی سال های بعد از انقلاب اسلامی گفت: با عنایت به اهمیت جایگاه جوانان در فرآیند کشور، اجازه می خواهم عرایض خود را در این حوزه آغاز کنم.

وی ادامه داد: یکی از برنامه های من در دوره فعالیتم در وزارت ورزش کاهش سن روسای فدراسیون ها و مدیران بوده است که ادامه خواهد داشت. 

سلطانی فر گفت: امروز در پایان دولت یازدهم با در اختیار داشتن برنامه ششم توسعه در آستانه تحولی جدید در عرصه ورزش قرار گرفته ایم. بر این اساس جلب سرمایه بخش خصوصی، کسب بیشترین سهمیه المپیک و پارالمپیک، کسب سهمیه مسابقات قاره ای و جهانی در رشته های مختلف و تصویب یک درصد بودجه سازمان ها برای ورزش که با حمایت نمایندگان تحقق بخشید از جمله موفقیت های اخیر ورزش بوده است. ضمن اینکه باید کسب ۷۵ میزبانی ورزش در دوره چهار ساله را هم لحاظ کنیم.

گزینه پیشنهادی دولت دوازدهم برای وزارت ورزش در ادامه به اهم برنامه های خود برای حوزه ورزش در دولت دوازدهم اشاره و تاکید کرد: تقویت ورزش قهرمانی از طریق تدوین برنامه استعدادیابی و پرورش نخبه ها به خصوص در رشته های پایه از جمله برنامه های مهم بنده برای دوره چهار ساله جدید است.

وی در این رابطه ادامه داد: تقویت ورزش همگانی که نقش زیادی در سلامت جسمانی و نشاط جامعه دارد و همچنین حضور سازمان های مردم نهاد در توسعه ورزش از دیگر برنامه های مورد نظر بنده برای دوره جدید مدیریتی ورزش به شمار می رود. 

سلطانی فر با بیان اینکه نظر به منزلت بانوان برنامه ریزی برای جبران کمبود حرکتی این قشر در برنامه های اصلی اینجانب قرار دارد، تصریح کرد: تلاش برای ارتقای ورزش بانوان در سطح بین المللی از سرفصل های برنامه های مورد نظر در این حوزه است. امیدواریم با لحاظ کردن مسائل شرعی بتوانیم حضور بیشتر بانوان ورزشکار را در میادین بین المللی  مهیا کنیم و همچنین از ظرفیت ورزش بانوان هم در عرصه مدیریت بیش از پیش استفاده کنیم.

توسعه ورزش پهلوانی و زورخانه ای و تاکید مقام معظم رهبری بر گسترش ورزش در مناطق محروم از دیگر محورهای صحبت های وزیر ورزش در صحن علنی مجلس و در راستای اعلام برنامه های مورد نظر وی برای دولت دوازدهم در حوزه ورزش بود.

وی همچنین با تاکید بر جایگاه ورزش جانبازان و معلولان و افتخاراتی که توسط آنها در میادین مختلف و به خصوص پارالمپیک به دست آمده است، توسعه برنامه های آنها را از دیگر محورهای مورد تاکید در برنامه تدوین شده برای چهار سال آینده ورزش کشور عنوان کرد. 

مسعود سلطانی فر همچنین یادآور شد: تقویت زیرساخت های ورزشی و اماکن برای کسب میزبانی جام ها و رویدادهای بین المللی مختلف نیز جزو برنامه های مورد نظر برای دوره جدید است. 

وی با یادآوری وجود ۴ هزار پروژه نیمه کاره ورزشی در کل کشور گفت: تکمیل و بهره برداری از این تعداد پروژه ورزشی از موارد مهم مورد نظر است. البته که برای تکمیل این پروژه ها ۱۰ میلیارد تومان بودجه نیاز داریم.

مسعود سلطانی فر در ادامه اعلام برنامه هایش برای وزارت ورزش و جوانان گفت: برنامه ریزی برای حضور مقتدرانه تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی، حضور کاروان ورزش ایران در بازیهای آسیایی جاکارتا و همچنین حضور تاثیرگذار ورزش کشور در المپیک توکیو از مهمترین برنامه های چهار سال آینده این وزارتخانه است.

وی ادامه داد: باید به گونه ای برنامه ریزی شود که در المپیک توکیو بتوانیم علاوه بر چهار رشته همیشه مدال، بتوانیم در رشته های جدید نیز صاحب مدال شویم. برای تحقق این برنامه از ۶ ماه پیش ستاد عالی بازیهای آسیایی و المپیک با حضور دست اندرکاران مربوطه تشکیل شده است. تاکنون جلساتی داشته ایم و به دنبال آن هستیم تا حضوری موفق در این رویدادها را پیگیری کنیم. 

برچسب‌ها