رشت- استاندار گیلان بر لزوم بهره گیری از جوانان متبحر و متخصص در زمینه مدیریت شهری تاکید کرد.

لزوم استفاده از جوانان متخصص و متبحر در زمینه مدیریت شهری

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، محمد علی نجفی، استاندار گیلان در این نشست با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دولت باهنر و رجایی و شهدای مدافع حرم با بیان اینکه امروز روز آغاز به کار شوراهای اسلامی شهر و روستا در کشور است، گفت: استان گیلان پتانسیل های زیادی در حوزه جوانان  متخصص و تحصیلکرده در بخش مردان و به خصوص بانوان دارد که شایسته است از چنین فرصت های بکری در بدنه شورا و شهرداری برای  آبادانی بیشتر استفاده کرد.

وی با بیان اینکه  استان گیلان در دولت یازدهم با استفاده ازهمه پتانسیل ها در کارگروه های رفع موانع تولید و اشتغال از  فرصت های اعتباری بانک ها به نحو مطلوب استفاده کرد، خاطر نشان کرد: در حال حاضر گیلان رتبه سوم را در استفاده از فرصت های اعتباری در اجرا و بهره برداری از پروژه ها در سطح استانهای کشور دارد که قطعا در دولت جدید با ورود مدیران جدید بانکی به بدنه استان، فرصت های اعتباری بهتری احیا می شود.

نجفی با بیان اینکه بیش از ۱۴۱ دهیار زن در سطح استان داریم، گفت: شایسته است به نحو درست از بانوان  جوان و متخصص که اصولا عملکرد های مثبتی در کارنامه شان است در بدنه شهرداری استفاده کنید.

نرخ بیکاری را کاهش دادیم  

استاندار گیلان در ادامه با بیان عملکرد چهار ساله دولت در استان گیلان گفت: در طول ۴ ساله دولت یازدهم بیش از ۸ هزار و چهل پروژه عمرانی در قالب بخش های صنعت، کشاورزی، گردشگری، آبزیان، شرکت های دانش بنیان، تجاری، بندری وآموزشی به بهره برداری رساندیم و در تلاشیم که در دولت جدید دستاورد های مهم تری در این حوزه ها به ثمر برسانیم.

نجفی با بیان اینکه نرخ بیکاری در ابتدای دولت یازدهم بالای ۱۵ درصد بود گفت: در طول ۴ سال برنامه ریزی مدون و حساب شده در ستاد رفع موانع تولید و فعال نمودن بخش های نیمه فعال و راکد صنعتی توانستیم نرخ بیکاری را از ۱۵.۶ به کمتر از ۱۱ درصد تبدیل کنیم به طوریکه تا پایان سال ۱۳۹۵ نرخ بیکاری در ۶ ماهه اول سال به ۱۱.۳ درصد  تقلیل یافت.

استاندار گیلان با بیان اینکه فضای همدلی و همراهی در کل استان گیلان وجود دارد، گفت: گیلان از زمره استانهایی است که سرمایه گذار داخلی و خارجی  با احساس امنیت بالا در آن سرمایه گذاری می کند و از این حیث بیش از ۴ سال متوالی عنوان مقام اول را در فضای کسب و کار در کشور به خود اختصاص داده ایم.

حیات دوباره منطقه آزاد انزلی در دولت یازدهم

نجفی با اشاره به اینکه منطقه آزاد انزلی جز مناطق آزاد فراموش شده کشور در سال ۹۲ بود، خاطر نشان کرد: در حال حاضر ظرفیت بخش بندر انزلی از ۷ میلیون تن به ۱۱ میلیون تن رسیده و اگر بندر کاسپین به رونق برسد ما جز اولین ها در منطقه خزر از حیث ظرفیت های بنادر مناطق آزاد کشور خواهیم بود بطوریکه در حال حاضر نیز در سال ۹۵ رتبه اول جذب سرمایه گذاری و جذب گردشکر را در کشور داشتیم.

وی با بیان اینکه سهم استان گیلان در جذب تسهیلات تکلیفی در بحث رونق تولید از ۱۰۰ درصد به ۱۱۷ درصد رسیده است، گفت: خوشبختانه با همت و تلاش جمعی توانستیم بخشی از سهم استانهای دیگر که کمتر تلاش کرده بودند را نیز جذب استان گیلان کنیم.

افتتاح ۱۱ سد لاستیکی در هفته دولت

نجفی از پیشرفت بالای  فیزیکی سد پلرود و شفارود به رغم همه محدودیت ها و نارساییهای زیست محیطی خبر داد وگفت: از تلاش همه سازمانهای مردم نهاد و تشکل های محیط زیستی تشکر میکنم چرا که در تکمیل این دو پروژه و حل بحران کندی پروژه سد دیورش که در پایان ۹۶ به بهره برداری میرسند ؛ بسیار تاثیر گذار بودند و به زودی در هفته دولت بحران عدم ذخیره آب در پرباران ترین استان کشور با افتتاح ۱۱ سد لاستیکی حل خواهد شد. تلاش ما این است که در دولت جدید بحث در یامحور بخش تولید و پرورش ماهی درقفس و خاویاری به رشد چشمگیری برسد که این یک فرصت استثنایی در گیلان است که برد ملی و بین المللی دارد.

استاندار گیلان با بیان اینکه اندیشه های مختلف در گیلان جایگاه  والایی دارند گفت: حتی یک سخنران به دلیل اندیشه خاص و جناحی نداشتیم که سخنرانی هایش در استان به هم بخورد چرا که در این استان با فراغ بال از همه اندیشه ها برای رشد و توسعه همه جانبه استقبال می شود.

استاندار گیلان با بیان اینکه در هفته دولت امسال بیش از هزار و ۱۷۴ پروژه عمرانی و تولیدی کوچک و بزرگ در دست افتتاح داریم، گفت: برای افتتاح این پروژه ها در بخش های دولتی و خصوصی بیش از هزارو ۲۲۶ میلیارد تومان هزینه شده است که از فردا افتتاح آنها آغاز خواهد شد.

برچسب‌ها