خرم آباد- نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: مدیریت جهادی کلید حل تمام مشکلات است و برای رفع مشکلات موجود می‌توان از آن استفاده کرد.

مدیریت جهادی کلید حل مشکلات است/ انتقاد از ترویج تجمل‌گرایی در جامعه

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله سیداحمد میرعمادی ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه این هفته خرم‌آباد با اشاره به اینکه رهبر الگوی ساده‌زیستی است، اظهار داشت: هر کسی از زندگی درونی رهبری خبر دارد اتفاق نظر دارد که بی‌تکلف و ساده‌زیست است.

وی با بیان اینکه امروز متاسفانه تشریفات مردم را بیچاره کرده است، عنوان کرد: در مسئله ازدوج جوانان این امر کاملا مشهود است و این در حالی است که جهیزیه کمرشکن از کجا باید تهیه شود.

امام جمعه خرم‌آباد ادامه داد: یک فرد کارمند چقدر حقوق می‌گیرد که بتواند چندین میلیون جهیزیه تهیه کند و امروز جشن‌های عروسی پرخرج و است.

آیت‌الله میرعمادی گفت: اگر دنبال این هستیم که جوانان گناه نکنند با این شرایط این امر محقق نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه چند روز دیگر شاهد بازگشت حجاج هستیم، تصریح کرد: این همه تجمل، اسراف و تکلف صورت می‌گیرد و برای حجاج هم شاهد این موضوع هستیم، چراکه ۲۰ برابر هزینه حج برای مهمانی بعد از آن هزینه می‌شود.

خطیب نماز جمعه خرم‌آباد گفت: اگر ۱۵ میلیون خرج سفر مکه بوده، ۳۰۰ میلیون برای برگشت می‌گذارند و این در حالی است که این‌ کارها با سیره پیامبر و سیره رهبر و امام علی (ع) جور در نمی‌آید.

آیت‌الله میرعمادی در ادامه ضمن تبریک هفته دولت و گرامیداشت شهیدان رجایی و باهنر، خاطرنشان کرد: باهنر و رجایی ساده‌زیست کم‌خرج و پرکار بودند.

وی افزود: آن‌ها ویژگی‌هایی از جمله سلامت اعتقادی و اخلاقی، تلاش برای خدمت به خلق، توجه به محرومین و برخورداری از ایمان و اخلاص داشتند که الگوهای ما برای مسوولان و دولتمردان است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان عنوان کرد: هفته دولت مقارن با رای به کابینه دوازدهم و آغاز کار دولت دوازدهم است و این در حالی است که خدماتی که دولت انجام داده در این هفته اعلام می‌شود.

آیت‌الله میرعمادی با یادآوری اینکه چهار سال از عمر دولت به سرعت گذشته است، تصریح کرد: دولت باید با تلاش و کوشش به دنبال  برآورده کردن مشکلات مردم باشد، چراکه ما با انبوهی از مشکلات شامل مشکلات اقتصادی، معیشتی، بیکاری، تعطیلی و نیمه‌فعال بودن کارخانجات مواجه هستیم.

وی تاکید کرد: رفع این مشکلات نیاز به کار تلاش و اقدام انقلابی و جهادی دارد و باید فعالیت‌های انقلابی و جهادی صورت گیرد.

امام‌جمعه خرم‌آباد مدیریت جهادی را کلید حل همه مشکلات دانست و بیان کرد: با تلاش و کوشش مضاعف می‌شود بر همه‌ مشکلات فائق آمد.

آیت‌الله میرعمادی افزود: در طی چهار سال نمی‌توان معجزه کرد، اما می‌توان وضعیت را بهتر کرد و اگر از فرصت‌ها درست استفاده شود اقتصاد مردم نیز بهبود می‌یابد.

وی مهمترین تلاش و جهت‌گیری کلی دولت را در اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دانست و خاطرنشان کرد: یکی از مواردی که رهبر انقلاب اسلامی به آن  تاکید دارند، مناسب شدن معیشت مردم است که باید در راستای آن اقدام شود.

خطیب نمازجمعه خرم‌آباد، با بیان اینکه مسلمانان اهتمام جدی در عبادت در دهه اول ماه ذی‌الحجه داشته باشند، بیان کرد: از روزه گرفتن و عبادت نپرهیزید و  در ثواب حاجیان با خواندن نماز حاجیان می‌توانید شریک باشید.

آیت‌الله میرعمادی با یادآوری اینکه روز پنجشنبه روز عرفه است، گفت: این روز، روز عفو عمومی است و از روز عرفه غافل نشوید و در آن دعای عرفه را بخوانید.

وی اضافه کرد: روز جمعه نیز روز عید قربان است و ساعت هشت صبح نماز عید قربان در مصلا برگزار می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به اینکه هشتم شهریور سالروز انفجار تروریسی در حرم ‌امام علی(ع)، سالروز شهادت، شهیدان باهنر و رجایی است، گفت: این روز را روز مبارزه با تروریست نامگذاری کرده‌اند.

آیت‌الله میرعمادی ادامه داد: داعش زیر چتر آمریکا کار می‌کند و آمریکا از داعش و منافقین حمایت نظامی و اطلاعاتی می‌کند.

وی عنوان کرد: اگر دنیا بخواهد از شر تروریست در امان بماند، باید آمریکا دست از حمایت از تروریست‌ها بردارد، چراکه آن‌ها به ایران تهمت تروریست میزنند و این در حالی است که ۱۷ هزار شهید ترور در ایران داریم.

امام جمعه خرم‌آباد تاکید کرد: آمریکا آتشی را به نام تروریست برافروخت و این آتش دارد به خانه‌هایشان برمی‌گردد.

آیت‌الله میرعمادی با اشاره به اینکه  متاسفانه در استان در چند ماه اخیر شاهد افزایش درگیری‌های مسلحانه و دعواهای محلی بودیم، تصریح کرد: این اتفاقات منجر به کشته شدن افرادی شده است و طبق آماری که به دست آمده، در طی پنج ماه نخست سال، ۲۰ نفر در طی درگیری مسلحانه کشته و ۵۰ نفر نیز مجروح شده‌اند.

وی با تاکید به اینکه این آمار نسبت به سال قبل افزایش زیادی دارد، خاطرنشان کرد: مسوولان باید اقدامات پیشگیرانه انجام داده و در جمع‌آوری سلاح اقدام کنند.

نماینده ولی فقیه در لرستان در ادامه به افزایش آمار تصادفات اشاره کرد و گفت: این مشکل، آسیب‌های دیگری را در پی دارد و باید نسبت به رفع آن اقدام شود.

منبع: فارس

برچسب‌ها