اصفهان- رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان اعلام کرد: تفاهم نامه همکاری با شرکت پرستیژلند ایران جهت راه اندازی اولین پردیس بین المللی جامع علمی کاربردی در استان اصفهان به امضاء رسیده است.

اولین پردیس بین المللی علمی کاربردی در استان اصفهان راه اندازی می شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، سید حسن قاضی عسگرظهر چهارشنبه درنشست خبری به مناسبت ارائه گزارش عملکرد این دانشگاه در بیست و پنجمین سال فعالیت، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از ابتدای مهرماه امسال ۵ رشته جدید برای اولین بار در اصفهان و در مراکز جامع علمی کاربردی این استان دانشجو می پذیرد.

وی یادآور شد: این رشته ها شامل: کارشناسی حرفه ای مدیریت بحران اماکن، کارشناسی حرفه ای مجری گری، تاتر کاربردی، کارشناسی حرفه ای طراحی و الگوسازی پوشاک و کارشناسی حرفه ای مشاوره املاک و مستغلات است.

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان رشته های مهارتی و شغل محور برای پذیرش مهرماه سال جاری را نیز شامل: مهندسی فناوری، الیاف مصنوعی، آسانسور و بالابر، تاسیسات برودتی و حرارتی، سرامیک و چینی، مکانیک خودرو، بهره برداری از نیروگاه ها، گل و گیاه زینتی، انتقال برق، گیاهان دارویی و معطر، محیط زیست شاخه کنترل آلاینده ها و صنعت شیرینی و شکلات معرفی کرد.

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان همچنین افزود: در کارشناسی حرفه ای ناپیوسته رشته های امداد و سوانح طبیعی، امداد و نجات، مدیریت تجاری سازی، نگارگری و زرنگاری، مدیریت شعب بانکی، بورس، تربیت بدنی شاخه مربیگری تکواندو، ایمنی سلامت و محیط زیست، انیمیشن شاخه کارگردانی، سینما  شاخه های تدوین فیلم و کارگردانی و موسیقی شاخه ساز ایرانی و کلاسیک هستند.

وی همچنین از صدور ۵۰ هزار دانشنامه دانش آموختگان از ابتدای شهریورماه خبر داد و گفت: دانشجویان مراکز جامع علمی کاربردی می توانند با مراجعه به مراکز محل تحصیل دانشنمه تحصیلی خود را دریافت کند.

قاضی عسگر با تاکید بر اینکه دانشگاه جامع علمی کاربردی هیچ یارانه دولتی دریافت نمی کنند تصریح کرد: تمام بودجه دانشگاه از شهریه دانشجویان تامین می شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۲۱۷ شغل در استان اصفهان به رشته تحصیلی تبدیل شده است، افزود: این ۲۱۷ رشته در ۴۳ مرکز در سطح استان دانشجو می پذیرد.

قاضی عسگر بیان کرد: دانشجویان در ۱۶۹ کد رشته محل کارشناسی ناپیوسته در مهرماه جاری  پذیرش می شوند.

وی در خصوص آمار پذیرش به تفکیک جنسیت گفت: پذیرش اختصاصی بانوان ۳۹۳ و مردان ۱۵۲۱ نفر است. همچنین مشترک اقایان و خانم ها ۹۴۷۲ نفر است که در کل ۱۱۳۸۶ ظرفیت ایجاد شده است.

بهره برداری از ساختمان جدید دانشگاه در آینده ای نزدیک

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان سیاست اصلی دانشگاه در سال جاری را ارتقای کیفیت دوره ها با انتخاب مدرسین برجسته عنوان کرد و افزود: در پذیرش جدید از ۳۶۵ نفر مدرس ۲۷۵ پذیرش بر اساس ارزیابی های کیفی انتخاب شده اند.

وی با اعلام اینکه بزودی ساختمان جدید دانشگاه آماده بهره برداری می شود، گفت: ساختمان جدید دانشگاه در راستای گسترش فعالیت های دانشگاه و تاسیس کلینیک کارآفرینی، با بودجه ای معادل ۸۰ میلیارد ریال در حال ساخت و تجهیز است.

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان با بیان اینکه ۲۵۰۰ مدرس در دانشگاههای سراسر استان اصفهان وجود دارد، یادآور شد: ۲۷ هزار دانشجو در ۴۳ مرکز علمی کاربردی استان اصفهان مشغول به تحصیل هستند.

وی با اشاره به اینکه نمایشگاه ارائه توانمندی ها و دستاوردهای ۲۵ ساله دانشگاه در مردادماه گذشته در تهران برگزار شد، افزود: دانشگاه جامع علمی کاربردی مرکز اصفهان در حوزه فناوری های سنگ در این نمایشگاه موفق به کسب مقام برتر شد.

وی برگزاری دوره های تربیت مدرسین، ارزیابی و رتبه بندی مدرسین و شروع فرآیند پالایش مدرسینی که اولویت تدریس نیستد،   برگزاری المپیادهای علمی مهارتی با همکاری اداره کل آموزش فنی حرفه ای استان به منظور ارزیابی کیفیت آموزشی در مراکز و  استفاده از شورای تعامل مدرسین با دانشگاه به عنوان بازوی تخصصی مشورتی را دیگر اهداف دانشگاه اعلام کرد.

قاضی عسگر از تصویب ۳ رشته منحصر به فرد در ایران در حوزه آموزش بالگرد خبر داد و گفت:  این  سه رشته جدید برای اولین بار در اصفهان و  در مرکز علمی کاربردی هوانیروز اصفهان ارائه می شود و شامل کاردانی فنی سیستم های ارتباط ناوبری هوایی بالگرد، کاردانی فنی نگهداری و تعمیر بالگرد و کاردانی فنی ایمنی پرواز و زمینی بالگرد است.

ارزیابی مراکز در سه سطح انجام می شود

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان ادامه داد: طراحی ساز و کارهای جدید برای نظارت و ارزیابی آموزش های کیفی در رشته حقوق وحسابداری و استفاده از داده های فرآیند نظارت و ارزیابی برای تصمیم گیری در دستور کار است.

قاضی عسگر ابراز کرد: ارزیابی مراکز در سه سطح مطلوب، نسبتا مطلوب و نامطلوب بر اساس ۹ عامل و ۶۶ ملاک و ۲۴۵ نشانگر در ابعاد مدیرت، مدرسین، دانشجویان، اجرای دوره های آموزشی، پژوهشی و فناوری، فرهنگی، اجتماعی و اداری، مالی، تجهیزات و امکانات و همچنین دانش آموختگان انجام می گیرد.

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان همچنین بیان کرد: در راستای اجرای سیاست های گسترش دانشگاه رعایت آمایش سرزمین بخصوص در مناطق کمتر برخوردار در گسترش رشته ها کاردانی حرفه ی و یا فنی صورت می پذیرد.

وی اضافه کرد در همین راستا در مرکز علمی و کاربردی مهاباد کاشان رشته بهداشتیار دامپزشکی و باغبانی شاخه گیاهان دارویی و معطر اضافه شده است.

قاضی عسگر افزود: در منطقه خور و بیابانک رشته معدن گرایش فرآوری مواد معدنی و باغبانی گرایش تولید زعفران اضفه شده و در مرکز علویجه رشته باغبانی گرایش تولیدات گلخانه ای و صنایع نساجی گرایش ریسندگی تعیین شده است

وی همچنین اضافه کرد: در مرکز هرند رشته طلا و جواهر ساخت زیورالات با دست را اضافه کردیم.

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان ماموریت گرا کردن و تخصصی تر کردن مراکز علمی کاربردی در شهرهای بزرگ و پیگیری آموزش های تقاضا محور و بر اساس نیازسنجی را از دیگر سیاست گسترش دانشگاه عنوان کرد.

وی درخصوص گسترش ارتباطات بین المللی و تنظیم تفاهم نامه های همکاری دانشگاه با مراکز بین المللی گفت: تفاهم نامه همکاری با شرکت پرستیژلند ایران جهت راه اندازی اولین پردیس بین المللی جامع علمی کاربردی و تفاهم نامه همکاری با دانشگاه فرایبورگ آلمان توسط مرکز آموزش فرهنگ و هنر به امضا رسیده است.

وی همچنین از عقد تفاهم نامه با اداره کل آموزش فنی حرفه ای استان به جهت هم افزایی و جلوگیری از موازی کاری و استفاده مشترک از تجهیزات کارگاهی طرفین خبر داد و گفت: برگزاری دوره های کارورزی در محیط واقعی کاربردی برخی رشته ها و ارائه گواهی نامه فنی حرفه ای برای برخی رشته ها تحت شرایط خاص از جمله اهداف امضای این تفاهم نامه است.

برچسب‌ها