اصفهان- مدیرعامل شرکت سیمان سپاهان از کاهش ۸ درصدی صادرات این شرکت خبر داد و گفت: متأسفانه دلیل عمده کاهش صادرات این است که دیپلماسی صادراتی و اقتصادی به معنای واقعی نداریم.

کاهش ۸ درصد صادرات سیمان سپاهان

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، محمد اسعدی شامگاه چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهارکرد: شرکت سیمان سپاهان بزرگترین تولید کننده سیمان های سرباره ای کشور و سومین کارخانه بزرگ ایران به لحاظ ظرفیت است که با داشتن ۳ خط تولید با تکنولوژی نوین از کشور آلمان و ظرفیت هر خط ۳۳۰۰ تن کلینکر در روز، با دارابودن ۶ آسیاب سیمان، ۱۴ سیلوی سیمان، ۱۲ خط بارگیری کیسه ای و ۱۰ خط بارگیری فله ای، توان تولید ۱۰ نوع محصول را به طور همزمان دارد.

وی ادامه داد: سیمان سپاهان با توجه به رسالت اجتماعی و زیست محیطی خود در سالهای قبل با هزینه ای بالغ بر۸۰ میلیارد ریال اقدام به جایگزینی فیلترهای هیبریدی پیشرفته به جای الکتروفیلترها کرده است، به طوری که خروجی دودکش های این فیلترها کمتر از ۴۰ میلی گرم بر مترمکعب می باشد، این در حالی است که استاندار ملی ایران ۱۰۰ میلی گرم بر مترمکعب می باشد.

مدیرعامل شرکت سیمان سپاهان تاکید کرد: به منظورحضور فعال در بازارهای جهانی و عرضه محصولات سیمانی با کیفیت ممتاز، نیاز است که شرکت های سیمانی به خصوص در دوران پسابرجام با شرکت های بزرگ و معتبر جهانی به ویژه شرکت ها و مؤسساتی که کارهای تحقیقاتی و معرفی محصولات جدید را بر عهده دارند، ارتباط برقرار کنند.

وی خاطرنشان کرد: در همین ارتباط شرکت سیمان سپاهان با چندین شرکت معتبر و صاحب نام اروپایی مذاکراتی را انجام داده است.

اسعدی یکی از راه های نجات صنعت سیمان از رکود و توقف بعضی از کارخانجات را انجام صادرات برنامه ریزی شده محصولات سیمانی دانست و گفت: در حال حاضر قیمت های جهانی نسبتاً پایین و در بسیاری از نقاط دنیا مازاد سیمان و کلینکر و البته در برخی مناطق نیز تقاضای سیمان و کلینکر وجود دارد.

وی اظهارکرد: در این ارتباط باید اتحادیه صادرکنندگان در داخل تشکیل شود تا هماهنگی های لازم را بین کارخانجات صادر کننده و افزایش و تثبیت قیمت ها انجام دهد.

مدیرعامل شرکت سیمان سپاهان با بیان اینکه قیمت های حمل و نقل ریلی و هزینه های بندری در بنادر باید کاهش یابد و تسهیلات در بنادر ایجاد شده تا سرعت عملیات بندری و بارگیری افزایش یابد، افزود: باید دولت مشوق ها و وام های ویژه ای برای صادرکنندگان تخصیص دهد و از همه مهمتر مسایل LC نیز باید حل گردد تا مسأله نقل و انتقال پول با سرعت و اطمینان انجام شود.

وی از کاهش  ۸ درصدی صادرات این شرکت خبر داد و گفت: متأسفانه دلیل عمده کاهش صادرات این است که دیپلماسی صادراتی و اقتصادی به معنای واقعی نداریم.

اسعدی با اشاره به اینکه سیستم بنادر امکانات محدودی دارند، تصریح کرد: کشتیرانی ایران از شرکت های قدیمی است اما سال های اخیر به لحاظ تحریم ها با مشکلات ناوگان وقیمت مواجه شده است.

وی عدم تعادل بین عرضه و تقاضا در صنعت سیمان که ناشی از شرایط اقتصادی و کاهش مصرف سیمان در داخل کشور است و همچنین بالا بودن نرخ تسهیلات دریافتی از بانک ها را از دیگر چالش های موجود در صنعت سیمان برشمرد.

برچسب‌ها