ساری- وجود محلات آلوده در حاشیه های برخی از شهرهای مازندران، آسیب های اجتماعی زیادی از جمله فراگیری مواد مخدر را طی سالیان گذشته رقم زد.

قدس آنلاین / گروه استانها / حسین احمدی: از دو سال پیش که ساماندهی و پاکسازی مناطق آلوده در دستور کار شورای تامین استان قرار گرفت و با اجرای طرح های ضربتی که از سوی نیروی انتظامی و دستگاه های مرتبط انجام شد، موفقیت های خوبی اتفاق افتاد.

این اقدام های زیرساختی نیازمند حضور دستگاه های مسوؤل بوده و تا مادامی که با برنامه مدون و همه جانبه در این مناطق حضور پیدا نکنیم، نمی توانیم مشکلات اساسی آنها را حل کنیم.

معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران نیز محلات آلوده در حاشیه شهرهای استان را مانند دُمل چرکی می داند و اعتیاد را یکی از بارزترین خروجی های این مناطق می خواند.

علیرضا یونسی در گفتگو با قدس، تلاش های شورای تامین و موادمخدر استان و شهرستانها را شایسته تقدیر می داند و با افتخار می گوید: بر اساس مولفه های هشت گانه، دیگر محله ای آلوده در مازندران نداریم.

بعد از اجرای طرح های ضربتی در مناطق آلوده که ساماندهی اولیه را بدنبال داشت، باید با انجام کارهای فرهنگی، مشکلات این مناطق را بصورت ریشه ای مرتفع کرد. اینکه در این زمینه چه اندازه موفق بوده ایم نیاز به بررسی های میدانی دارد.

حالا که صورت مساله ها آماده و آمار درستی از تعداد و جغرافیای معتادین در استان وجود دارد باید با یک برنامه جامع، چگونگی درمان معتادین را پیگیری و ارائه راهکار کرد. اینکه چه سازمان هایی باید در این رابطه مشارکت کنند و اشتغال این قشر آسیب دیده چگونه باید برنامه ریزی شود؟

مهم تر از پاکسازی مناطق آلوده، ساماندهی اینگونه محلات پُرخطر است که باید با حضور فرهنگی و فراهم کردن امکانات شهری و اجتماعی، مسیرهای درست تربیت فرزندان نقاط آسیب دیده را فراهم تا آینده ای سالم و پویا در انتظارشان باشد.

برچسب‌ها