رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: علی‌رغم تمام توطئه‌های دشمن و بخصوص امریکا، نیروهای مسلح با موفقیت مشغول به انجام ماموریتهای خود در حفظ امنیت کشور و کمک به مقابله با تروریسم در کشورهای هم جوار هستند.

نیروهای مسلح مشغول مقابله با تروریسم در کشورهای هم جوار هستند/ نگاه صداوسیما به مقوله سربازی باید تغییر کند

به گزارش قدس آنلاین، سردار سرلشکر محمد باقری رئیس ستادکل نیروهای مسلح طی سخنانی در همایش مهارت‌آموزی سربازان، با بیان اینکه یک بُعد وظایف ما در نیروهای مسلح ماموریت ذاتی در دفاع از کشور است، اظهار داشت: علی‌رغم تمام توطئه‌ها و ترفندهای دشمنان و بخصوص امریکا که هر روز طراحی و اجرا می‌کنند، نیروهای مسلح با موفقیت مشغول به انجام ماموریتهای خود در حفظ امنیت کشور و کمک به مقابله با تروریسم در کشورهای هم جوار هستند.

باقری سربازان را به عنوان سرانگشتان نیروهای مسلح دارای وظایف مهمی عنوان کرد و افزود: امروز هم بخش زیادی از ماموریتهای نیروهای مسلح توسط بسیجیان که تمام وقت در خدمت نظام هستند انجام می‌شود و آنها در بحرانها مردم به خدمت نظام می‌آیند.

وی تاکید کرد: ما نه مجاز هستیم و نه بی توجهی خواهیم کرد که مساله «دفاع» از نیروهای مسلح به جای دیگری تغییر جهت دهد.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح گفت: با توجه به تدبیر و تاکید رهبری بر اقتصاد مقاومتی، همه از جمله دولت این را بعنوان جهت گیری اصلی کشور تعیین کردند. نیروهای مسلح نیز در این خصوص بررسی کردند که در تولید و اشتغال چطور می‌توانند به کشور کمک کرد و در این راستا مهارت‌آموزی به سربازان مورد توجه قرار گرفت.

باقری ادامه داد: البته در گذشته هم کمتر از ١٠ درصد سربازان مهارت‌آموزی می‌شدند که بسیار کم بود و هدف گذاری ما این است که با همکاری وزارت کار این درصد را بالا ببریم.

وی خاطرنشان کرد: نیروهای مسلح عزم خود را جزم کرده اند که با همکاری دستگاه‌های مسئول، با قدرت وارد این موضوع شوند و گام اساسی در یک حلقه تولید اشتغال در کشور را به عهده گیرند؛ هرچند تولید اشتغال فقط با مهارت‌آموزی ایجاد نمی‌شود.

سرلشکر باقری تصریح کرد: نیروهای مسلح صرفا یک عنصر کمک کننده به دولت در اشتغال و تولید و اقتصاد کشور است و ادعایی هم در این حوزه ها نداریم چراکه ماموریت اصلی ما دفاع از کشور است ولی قصد داریم در این امر به دستگاه های اجرایی کشور کمک کنیم.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح گفت: امروز جوانان سرباز از لحاظ علمی،  نسبت به گذشته دچار تحول شده اند و ٤٠ درصد سربازان دارای تحصیلات دانشگاهی و دیپلم و بالاتر هستند.

وی با بیان اینکه همکاری دو جانبه دولت و نیروهای مسلح می‌تواند به حل موضوع اشتغال کمک کند، اظهار داشت: ٤٠٠ هزار نفر سالانه کارت پایان خدمت گرفته و وارد جامعه می‌شوند که مهارت‌آموزی به آنان می‌تواند در این عرصه بسیار موثر باشد.

سردار باقری با اشاره به امضای تفاهم‌نامه همکاری میان ستادکل و وزارت کار در جهت ارتقاء مهارت‌آموزی سربازان گفت: با معاونت علمی ریاست جمهوری، کمیته امداد، ستاد فرمان حضرت امام(ره) و صداوسیما نیز تفاهم‌نامه‌هایی در این خصوص امضا می‌شود.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: اگر حتی یک سرباز در حین خدمت، احساس اتلاف عمر کند برای ما قابل پذیرش نیست.

وی گفت: در مهارت‌آموزی باید ضمن رعایت قواعد امنیتی و حفاظتی، تسهیلاتی نیز برای حضور مربیان و دستگاه‌های کشوری در پادگانها دیده شود.

سردار باقری افزود: ما امسال مقدمات و بستر این کار بزرگ مهارت‌آموزی را ایجاد می‌کنیم و در سال آینده نیز اعتبارات آن را خواهیم دید.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه صداوسیما نقش اساسی در فرهنگ‌سازی در این عرصه دارد، گفت: امیدواریم نگاه به مقوله سربازی در مجموعه های صداوسیما بهبود یابد. اینکه در سریالها با موضوع سربازی شوخی کنیم و برخی مشکلات از این طریق مطرح شود، تا حدی قابل قبول است اما افراط در آن حتما آسیب می‌زند.

وی خاطرنشان کرد: سامانه مرکزی سخت افزاری و نرم افزاری مدیریت این عرصه را ستاد اجرایی فرمان امام(ره) طراحی و تولید خواهد کرد و وزارت ارتباطات هم می تواند کمک بسیاری به این کار داشته باشد چراکه فراگیری ارتباطات و شبکه اینترنت در کشور بخوبی ایجاد شده است.

سردار باقری در پایان با بیان اینکه جشنواره‌های سالانه در این خصوص برگزار خواهد شد، گفت: از این به بعد، در ارزیابی و ارتقاء فرماندهان، یکی از شاخص ها میزان توجه به موضوع مهارت‌آموزی سربازان است.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها