اهواز – مربی تیم ملی کشتی فرنگی بزرگسالان گفت: متاسفانه کشتی گیران ملی پوش خوزستان به دلیل مشکلات مالی فراوان هزینه بلیط رفت و برگشت به اردوهای تیم ملی را ندارند.

کشتی گیران خوزستانی هزینه رفت و آمد به اردوهای تیم ملی را ندارند

به گزارش قدس آنلاین مهرزاد اسفندیاری فر اظهار کرد: با وجود این که ۴ دوبنده تیم ملی مختص کشتی گیران خوزستان است اما بچه های استان از جایی تامین مالی نمی شوند و در امرار معاش خود با مشکل مواجه هستند که زیبنده یک ملی پوش نیست.

مربی خوزستانی تیم ملی کشتی فرنگی کشور با بیان این که خوزستان قطب کشتی فرنگی جهان است و قهرمانان ارزنده ای به کشتی دنیا معرفی کرده است افزود: سید مصطفی صالحی زاده دارنده مدال طلا آسیا، سعید عبدولی عنوان دار المپیک و جهان، مهرداد مردانی و محمد الیاسی دو کشتی گیر دیگر تیم ملی ما همگی با مشکل مالی فراوان مواجه هستند که این موضوع به کار آن ها لطمه وارد می کند.

وی ادامه داد: کشتی گیران استان بدون این که چیزی دریافت کنند ماه ها در اردوهای مختلف تیم ملی به سر می برند و تمام دغدغه آن ها کسب مدال برای کشور است اما زمانی که باید دست آن ها را گرفت و مورد حمایت قرار داد این کار صورت نمی گیرد.

اسفندیاری فر عنوان کرد: بسیاری از کشتی گیران ما متاهل و دارای فرزند هستند که توان مخارج زندگی خود را ندارند

وی با بیان این که فدراسیون موظف به رفع مسائل مالی کشتی گیران نیست بلکه این موضوع باید از سوی مسئولان استانی برطرف شود افزود: از سوی فدراسیون حقوقی به کشتی گیران ملی پوش تعلق نمی گیرد و تنها به کشتی گیران برتر هر وزن سالاانه مبلغی پرداخت می شود

مربی تیم ملی کشتی فرنگی ایران با اشاره به این که در خوزستان نباید به ورزش کشتی همچون سایر رشته ها نگاه کرد افزود: کشتی افتخار ورزش استان است و اکثر مدال های کسب شده در مسابقات المپیک، جهان و آسیا از ورزشکاران این رشته محقق شده است لذا باید نگاه ویژه ای به کشتی خوزستان شود.

وی در ادامه به عدم وجود اسپانسر در کشتی استان اشاره کرد و گفت: در خوزستان ۲ تیم بسکتبال پتروشیمی بندر امام و پالایش نفت آبادان حرف اول را در کشور می زنند زیرا اسپانسر قوی در کنار آن تیم ها بوده و پول هنگفتی خرج می کند اما در کشتی شرایط به این گونه نیست و چیزی عاید کشتی گیران خوزستانی نمی شود.

اسفندیاری فر با اشاره به عملکرد درخشان تیم سینا صنعت ایذه در لیگ برتر کشتی فرنگی کشور گفت: خوشبختانه این تیم که با هزینه شخصی اداره می شود تاکنون نتایج بسیار خوبی در میادین داخلی و خارجی کسب کرده است که می طلبد از مدیرعامل و مسئولین این تیم تشکر کرد اما برای این که بتوانیم سال ها در لیگ برتر کشتی تیم داری کنیم باید اسپانسر خوب و قوی جذب کشتی استان شود تا کشتی گیران دغدغه مالی نداشته باشند

وی افزود: تیم پاستور اندیمشک در اولین حضور خود در جام باشگاه های جهان به مقام قهرمانی دست یافت و تیم پدیده دوکوهه بر سکوی سوم جهان ایستاد اما هر دو پس از یک سال حضور، از سرمایه‌گذاری در کشتی انصراف دادند

وی گفت: قطعا اگر اسپانسر مناسبی داشته باشیم کشتی خوزستان همیشه حرف اول را در کشور می زند.

در ادامه رییس هیات کشتی خوزستان گفت: با توجه به این که سال گذشته تمام رده های سنی نونهالان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان استان عنوان قهرمانی کشور را از آن خود کردند و در رده سنی خردسالان نیز نایب قهرمان کشور شدیم انتظار داریم به هیات کشتی خوزستان به صورت ویژه‌ تر نگاه شود.

وی با بیان این که رسیدن به موفقیت جز با حمایت فدراسیون و اداره‌ کل ورزش و جوانان استان امکان ‌پذیر نیست افزود: هیات کشتی جز پر مدال ترین رشته های ورزشی خوزستان به شمار می رود و در طی سال های اخیر افتخارات بسیار زیادی در میادین بین المللی کسب کرده است.

رییس هیات کشتی خوزستان با بیان این که کشتی‌ گیران استان برای حضور در اردوهای تیم‌ ملی باید هزینه‌ های رفت و برگشت را از جیب خودشان بدهند که این موضوع از عهده برخی از خانواده‌ها خارج است افزود: همچنین موضوع اشتغال قهرمانان کشتی استان از دیگر دغدغه‌ های مهم ما است که در صورت برطرف شدن، علاقه خانواده‌ها به کشتی نیز بیشتر می‌شود.

همچنین مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان در این خصوص گفت: تمامی کشتی گیران سرمایه های استان هستند به همین دلیل از این پس هزینه‌ بلیط پرواز رفت و برگشت کشتی گیران به اردوهای تیم‌ ملی را اداره‌ کل ورزش و جوانان خوزستان بر عهده خواهد گرفت. با چند اسپانسر وارد مذاکره شدیم که به زودی از این طریق مشکلات هیات کشتی استان را برطرف خواهیم کرد

وی با بیان این که ورزشکاران ما نباید دغدغه داشته باشند که پس از دوران ورزشی خود بیکار خواهند ماند افزود: خوزستان، استانی است که از ظرفیت و پتانسیل بسیار بالایی برخوردار است اما با این وجود ورزشکاران ما با مشکل اشتغال مواجه هستند به همین جهت در این خصوص با نمایندگان استان صحبت هایی انجام دادیم که در آینده این مشکل مرتفع خواهد شد.

حیدری به حمایت استاندار خوزستان از ورزشکاران اشاره کرد و گفت: به زودی دستورالعملی از سوی هیات دولت مبنی بر جذب ورزشکاران قهرمان در ارگان‌ها، ابلاغ می‌شود که با هماهنگی استاندار قهرمانان ورزشی استان جذب دستگاه های مختلف خواهند شد. با توجه به این که هیات کشتی استان جزء هیات های برتر ما محسوب می شود تمام تلاش خود را انجام خواهیم داد تا مشکلات آن برطرف شود.

وی با بیان این که اهمیت و جایگاه کشتی برای اداره‌ کل ورزش و جوانان خوزستان بسیار مشخص است افزود: تمام توان ‌خود را به کار می‌گیریم تا هیات کشتی خوزستان را تجهیز کنیم و در همین جهت در سال جاری اعتباری به میزان ۶ میلیارد ریال در اختیار هیات کشتی استان قرار می‌گیرد همچنین مبلغ ۲ میلیارد ریال برای تجهیز خوابگاه سالن قدس اهواز در نظر گرفتیم که به هیات کشتی استان تزریق خواهد شد.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها