قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی از اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی درراستای اهداف اقتصاد مقاومتی در سرخس خبر داد.

اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی در سرخس با محوریت اقتصاد مقاومتی

به گزارش قدس آنلاین، سید مرتضی بختیاری ظهر امروز در حاشیه افتتاح دو پروژه اقتصادی و صنعتی در منطقه ویژه سرخس با اشاره به اهداف و سیاست‌های آستان قدس  گفت: سیاست‌های جدید آستان قدس با هدف محرومیت‌زدایی برنامه‌ریزی شده است.

وی اضافه کرد: بر این است، راه‌های توسعه سرخس در عرصه‌های مختلف همچون کشاورزی، صنایع تبدیلی، فرهنگی و ورزشی را بررسی کرده و به جمع‌بندی اولیه دست یافتیم، بنابراین، با عملیاتی شدن طرح‌های پیش‌بینی شده، تحول خوبی در خصوص کار آفرینی و ایجاد اشتغال صورت می‌گیرد.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه بحث تبدیل منطقه ویژه به آزاد را کماکان پیگیر هستیم، یادآور شد: با توجه به مطالعات و کارشناسی‌های انجام شده، این طرح در شورای مناطق آزاد تصویب شد، امیدوارم هر چه زودتر نیز در هیئت دولت ومجلس مراحل نهایی خود را طی کند و دغدغه چندین ساله مردم که می‌تواند مشکل بیکاری را  حل کند، سامان یابد.

بختیاری با اشاره به هدف‌گذاری ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در سرخس، تصریح کرد: خوب است یک مروری در خصوص وضعیت فعلی این منطقه انجام شود و نمره‌ای به خود بدهیم، با توجه به اهداف و مندرجات اساسنامه، ببینیم در کجا قرار داریم و چنانچه عقب‌ماندگی داریم، علت آن را بیابیم،  اگر این ارزیابی از خود انجام گیرد، بسیاری از مشکلات حل می‌شود، اگرچه فاصله غفلت‌های گذشته قابل جبران نیست.

وی از طرح خادم یاری با مفهوم خادم خدمت و مخدوم در سیاست جدید آستان قدس رضوی خبر داد و گفت: توسعه خادم یاری با هدف گره‌گشایی از مشکلات مردم در دستور کار است، به‌طوری که هر کس در هر مکان و شغلی که قرار دارد و ارادت به علی بن موسی الرضا(ع) می‌ورزد، به نام این امام رئوف به مردم خدمت کند، بنابراین، خدام حضرت با اجرای این طرح از ۴۰ هزار نفر به ۴۰۰ هزار نفر و بیشتر افزایش می‌یابد.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها