رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش در جلسه آغاز به کار دبیرخانه چهل و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم رشد گفت: اهداف جشنواره رشد، جنبه بین‌المللی دارد و در اهداف آیسسکو هم منعکس است.

قدس آنلاین- رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش در جلسه آغاز به کار دبیرخانه چهل و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم رشد گفت: اهداف جشنواره رشد، جنبه بین‌المللی دارد و در اهداف آیسسکو هم منعکس است. امسال این جشنواره با هماهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت آموزش و پرورش در مشهد کار خود را آغاز کرد و امیدواریم این جشنواره که جشنواره ریشه‌داری است و کهن‌ترین جشنواره فیلم جمهوری اسلامی است، نقطه عطفی باشد که برخی اهداف جشنواره را توسعه و بسط دهیم.

محی الدین بهرام محمدیان در گفت‌وگو با قدس افزود: البته ما در اهداف جشنواره شناسایی آثار خوب را مد نظر داریم و آن‌ها را معرفی می‌کنیم و فرصت‌هایی را برای همفکری دست اندرکاران تولید فیلم در جهان اسلام فراهم می‌کنیم. در این زمینه بعضی از این کشورها دعوت شده‌اند. همچنین برای معلمان جوان و دانشجویان دانشگاه فرهنگیان بخش ویژه‌ای خواهیم داشت. برخی از معلمان فداکار که ما سال‌های قبل معرفی می‌کردیم، امسال میهمان امام رضا(ع) خواهند بود و برنامه به طور همزمان در استان هایی مانند تهران، گیلان، سیستان و بلوچستان، سواحل مکران با صلوات خاصه امام رضا (ع) پیگیری خواهد شد و این جشنواره در پرتو برکات وجود مقدس امام رضا(ع) به مدت یک سال یعنی تا ابتدای مهر سال آینده ادامه پیدا می‌کند.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش این جشنواره را از ابداعات آموزش و پرورش برشمرد و گفت: جشنواره فیلم‌های آموزشی، تربیتی رشد سابقه تقریباً ۵۰ سال دارد که امسال به مناسبت انتخاب مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام و استقبال و آمادگی خراسان رضوی برای میزبانی در مشهد برگزار می‌شود و از نام متبرک حضرت علی بن موسی الرضا(ع) تبرک می‌جوید که این مهم خود بر غنای این جشنواره می‌افزاید.

وی تشریح کرد: شرکت کنندگان در این جشنواره هم تخصص بین بخشی وهم بین رشته‌ای دارند و همچنین باید در حوزه یک دانش به طور خاص تخصص داشته باشند. البته لازم به ذکر است که این افراد باید با صنعت فیلمسازی و سینما هم آشنا باشند.

حجت الاسلام و المسلمین محمدیان، شرکت دانشجومعلمان جوان را در این جشنواره برخاسته از سند تحول بنیادین آموزش و پرورش دانست و تصریح کرد: از حاشیه‌های جالب توجه در این جشنواره علاوه بر برگزاری کارگاه‌های آموزشی، میدان دادن به دانشجو معلمان است که این مطلب برخاسته از سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است چون یکی از رویکردها و چرخش‌ها در سند تحول توجه به رسانه‌های متنوع آموزشی و شکستن انحصار آموزش از قالب کتاب‌های درسی است و یکی از رسانه هایی که در بسته‌های آموزشی در نظر گرفته شده است، همین فیلم‌های جشنواره رشد است و ما امیدواریم بیش از همه، معلمان جوان وارد این جشنواره شده و از رسانه‌ها بهره بگیرند.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی همچنین از حضور داوران داخلی و خارجی، سران آیسسکو و سازمان کنفرانس اسلامی در این جشنواره خبر داد و افزود: به رغم فشارهای سیاسی موجود، موفق به جلب نگاه‌های مثبت سایر کشورها به این جشنواره شدیم به گونه‌ای که ۱۱۰۰ فیلم از ۳۷ کشور جهان در این جشنواره شرکت کرده‌اند و ان‌شاءالله با همکاری و همگرایی صمیمانه مجموعه دستگاه‌های استان و نهادهای دولتی، رویدادی به یاد ماندنی برای پایتخت فرهنگی جهان اسلام باشد.

گفتنی است در این جلسه از پوستر، تندیس، تمبر و سامانه دوزبانه این جشنواره نیز رونمایی شد.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها