دیشموک- اگر همچون دانشجویان بخشی از وقت خود را صرف حل مشکلات دیگران (خارج تکالیف روزمره) کنیم، آنگاه خواهیم دید که چگونه سرعت حل مشکلات کشور افزایش می یابد.

جهادگران بسیجی خادمان صالح محرومیت‌زدایی در دیشموک

به گزارش قدس آنلاین، روحیه جهادی روحیه ای بر آمد از متن دین است و تلاش بر این است که هر کس در هر جا با هر امکاناتی سعی کند اهداف مقدسی را پیگیری نماید.

از این رو سعی در بسط و گسترش فرهنگ جهادی می تواند یکی از مهمترین ابعاد اردوهای جهادی باشد.

 یعنی بایستی تلاش شود تا همگان از اردوهای جهادی برای حل مشکلات شهرشان و حتی کشور الگو بگیرند.

 اگر همه همچون بخشی از دانشجویان بخشی از وقت خود صرف حل مشکلات دیگران (خارج تکالیف روزمره) بنمایند آنگاه خواهیم دید که چگونه سرعت حل مشکلات کشور افزایش می یابد.
در صورت گسترش فرهنگ جهادی این پدیده می تواند به عنوان بخشی از یک الگوی پیشرفت به جهانیان ارائه گردد.

 در این راستا لازم است برگزار کنندگان چنین اردوهای تلاش بیش از پیش را برای انعکاس فضای اردو و ثمرات آن به توده های مردم بنمایند.

استفاده از تریبونهای نماز جمعه ، ائمه جماعات مساجد، برپایی کمپ هایی در سطح شهرها به منظور آشنایی مردم و برقراری ارتباط مستقیم با مردم و استفاده از رسانه های جمعی بخشی از راهکارهای این هدف است.

جهادگران بسیجی و خادمان عرصه عشق و معرفت این روزها در اقصی نقاط کشور در حال خدمات رسانی برای محرومیت زدایی هستند.

گروههای جهادی بسیجی که هر ساله برای رفع محرومیت در مناطق مختلف دیشموک حضور یافته، امسال هم چندین گروه جهادی در حال خدمات رسانی هستند.

یکی از این گروهها، گروه جهادی دانشجویی-دانش اموزی پیامبر اعظم از استان فارس است و در روستای ده احمد از توابع دیشموک خدمات پزشکی، عمرانی و حتی فرهنگی ارائه می دهند.

محمد سمیعی مسئول گروه جهادی پیامبر اعظم فارس در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین با بیان اینکه، ۵۰ نفر از دانش آموزان و دانشجویان دختر و پسر در این اردوی ده روزه حضور دارند، تصریح کرد: ۱۵ خواهر و قریب ۳۵ برادر در این اردوی جهادی به سر می برند.

سمیعی عمده فعالیت های این گروه جهادی را در عرصه های پزشکی، عمرانی و فرهنگی عنوان و گفت: خدمات دندانپزشکی و در عرصه عمرانی ساخت سرویس بهداشتی و یک باب ساختمان برای یکی خانواده بی سرپرست و برگزاری برنامه های مختلف فرهنگی و هنری در دستور کار قرار دارد.

اجرای مراسم بین طلوعین یکی از برنامه های متفاوتی بود که این گروه هر روز و در هنگام غروب، اجرا می کردند.

مسئول گروه جهادی پیامبر اعظم فارس اضافه کرد: هدف ما خدمات به محرومان و تقویت امید به زندگی و ایجاد انگیزه برای حضور در جوامع روستایی و مناطق محروم است.

سمیعی بیان کرد: تلاش ما در این اردوهای جهادی، موفقیت در رفع ریشه ی بسیاری از محرومیتها، یعنی فقر فرهنگی منطقه و ارتقاءآن، است.

وی، به برگزاری جشنواره غذاهای بومی و محلی منطقه به همت بانوان بسیجی گروه هم اشاره کرد و گفت:  ترویج روحیه نشاط و کار، هم چنین ایجاد باور در میان اهالی این مناطق نسبت به توانایی های بومی برای حل مسائل و مشکلات خواهد بود.
سمیعی، رفع فقر مادی از چهره ی منطقه و حرکت به سمت عمران و ابادانی مناطق محروم را از دیگر اهداف این اردوهای جهادی بیان کرد و گفت: در بحث مامایی برای زنان هم توسط پزشکان مجرب، خدمات مامایی ارائه می شود.

برچسب‌ها