فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری ا اسلامی ایران از آمادگی بالای نیروهای مسلح خبر داد و گفت: در بعد نظامی هیچ خطری کشور را تهدید نمی‌کند و ارتش در بالاترین سطح آمادگی نظامی و دفاعی خود قرار دارد.

فرمانده نزاجا: هیچ خطرِ نظامی ایران را تهدید نمی‌کند

به گزارش قدس آنلاین، امیر سرتیپ کیومرث حیدری صبح امروز در حاشیه مراسم صبحگاه مشترک نیروهای ارتش در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ارتش جمهوری اسلامی امروز از همیشه آماده‌تر است و در بهترین وضعیت آمادگی دفاعی به سرمی‌برد و با هدایت‌های مقام معظم رهبری٬ هیچ خطری از بُعد نظامی ایران را تهدید نمی‌کند.

وی افزود: ارتقاء سطح توان رزمی ارتش در دستور کار قرار گرفته و یکی از پایه‌های قدرت ارتش در این منطقه٬ تیپ ۱۳۰ است که از امروز به نام تیپ متحرک شهید دلجویان تغییر نام می‌یابد. تغییر توان و سلاح نیروهای ارتش با هدف چابک‌سازی و متحرک‌کردن نیروها در همه ابعاد٬ با توجه به تغییر سیستم جنگ‌های امروزی٬ یکی از خواسته‌های فرمانده کل قوا از ارتش جمهوری اسلامی است که با سرعت در حال پیگیری است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به ارتقای سطح معنوی این نیرو به‌عنوان ارتشی اسلامی تاکید کرد: افزایش سطح بصیرتی و عقیدتی ارتش و کارکنان نیروهای مختلف٬ یک از اهداف ماست که در عقیدتی و سیاسی ارتش در حال اجرا است.

وی خاطرنشان کرد: تغییراتی در سیستم جذب نیروها در ارتش ایجاد شده و در هر استان و تیپ ارتش٬ یک کانون عضویابی تشکیل شده است. بنا داریم از این پس ما به سراغ افراد کارآمد رفته و با جذب آن‌ها بدنه ارتش را تقویت و بازسازی کنیم.

امیر حیدری با اشاره به الحاق ادوات و تجهیزات نظامی جدید به ارتش جمهوری اسلامی ایران بیان داشت: در تغییرات جدید٬ سلاح‌های سوار زرهی٬ ضد زرهی و هوشمندسازی سلاح‌ها به‌همراه دقیق‌زن کردن آن‌ها در دستور کار قرار گرفته و همه یگان‌های ارتش به این موارد مجهز می‌شوند.

وی در مورد خارج‌کردن پادگان‌های ارتش از شهرهای استان خراسان‌شمالی گفت: این کار با جدیت در حال انجام است و برای ایجاد تسریع در این روند٬ نیازمند همکاری خوب مسئولان استان هستیم.  اگر تاکنون کندی وجود داشته به‌خاطر برخی عدم همکاری‌هاست.

فرمانده نیروی زمینی ارتش خاطرنشان کرد: با توجه به کارآمدی نیروهای مجرب و با سابقه ارتش٬ این نیروها در صورت تمایل می‌توانند تا ۵ سال پس از بازنشستگی در بدنه ارتش حضور داشته و از توانایی آن‌ها بهره‌مند شویم.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها