نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه روز چهارشنبه گفت که معارضان سوریه بایستی این نکته را بپذیرند که در جنگ پیروز نشده‌اند.

دی‌میستورا: معارضان سوریه بپذیرند که در جنگ پیروز نشده‌اند

به گزارش قدس آنلاین، «استفان دی‌میستورا»، نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه روز چهارشنبه گفت که معارضان سوریه بایستی این نکته را بپذیرند که در جنگ پیروز نشده‌اند.  

به گزارش اسپوتنیک، آقای دی‌میستورا در جمع خبرنگاران گفت: «برای معارضان، پیام روشن است: اگر آنها برای پیروزی در جنگ برنامه‌ریزی می‌کردند، حقایق نشان می‌دهند که این اتفاق محقق نشده است.»

این دیپلمات ۷۰ ساله در بخش دیگری از اظهاراتش گفت که تنها راه پیش رو برای حل و فصل بحران سوریه، رسیدن به یک راه حل سیاسی دراز مدت است.

وی گفت: «پیروزی تنها زمانی حاصل می‌شود که راه حل سیاسی دراز مدت و بادوام حاصل شود. در غیر این صورت، به جای جنگ، خدای ناکرده شاهد وقوع شمار زیادی درگیری‌ پارتیزانی در ده سال آینده خواهیم بود و شما شاهد هیچ بازسازی نخواهید بود.»

دی‌میستورا در پاسخ به این سوال که آیا بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه برنده جنگ شده گفت که این موضوع چندان واضح نیست و نیروهای ارتش سوریه تنها پیشروی‌های نظامی انجام داده‌اند.

وی در حالی این اظهارات را مطرح کرد که آخرین سنگرگاه‌های داعش در دیرالزور به تصرف نیروهای ارتش سوریه و مقاومت درآمده‌اند و امیدها برای شکست کامل داعش دوچندان شده‌اند.  

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها