زنجان-مدیرکل دفتر ستاد بازآفرینی شهری پایدار وزارت راه و شهرسازی گفت: بر اساس بررسی های صورت گرفته، ۲ هزار و ۷۰۰ محله ناکارآمد شهری در کشور وجود دارد.

۲۷۰۰ محله ناکارآمد شهری در کشور وجود دارد

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از  استانداری زنجان؛ نریمان مصطفایی در دومین جلسه ستاد بازآفرینی شهری استان زنجان، با بیان اینکه توجه به بافت ناکارآمد شهری در کشور به یک اولویت تبدیل شده است، اظهار کرد: ضرورت توجه به بافت های ناکارآمد شهری کشور، کاملا روشن است؛ به گونه ای که ۳۰ درصد بافت شهری در کشور شامل بافت ناکارآمد می شود.

وی با بیان اینکه ۲۰ میلیون نفر از جمعیت کشور ساکن این ۳۰ درصد بافت شهری هستند، افزود: این میزان بافت ناکارآمد شهری، ۱۴۰ هزار هکتار بافت شهری را شامل می شود که در این بافت های شهری، شرایط و ویژگی های خاص جمعیتی و فرهنگی حاکم است.

مصفایی از دسته بندی این میزان بافت شهری ناکارآمد در کشور خبر داد و یادآور شد: مجموع بافت شهری ناکارآمد کشور به ۵ بافت تقسیم شده است که برنامه های ستاد بازآفرینی شهری برای هر بافت تعریف و عملیاتی می شود.

مدیرکل دفتر ستاد بازآفرینی شهری پایدار وزارت راه و شهرسازی به رویکرد این ستاد در قبال بافت فرسوده اشاره کرد و گفت: ۴۵۵ شهر کشور با ۵۵ هزار هکتار مساحت، درگیر بافت فرسوده شهری هستند و رویکرد و اولویت ستاد در قبال این بافت ها، تعریف و اجرای پروژه های محرک توسعه است.

مصطفایی بخشی از بافت های ناکارآمد شهری را شامل بافت تاریخی برشمرد و تاکید کرد: ۲۵ هزار هکتار از بافت شهری کشور شامل بافت تاریخی بوده که از ۸۷۵ شهر معرفی شده در این زمینه، ۱۶۸ شهر توسط شورای عالی معماری-شهرسازی به عنوان شهرهای دارای بافت تاریخی شناخته شده اند.

مدیرکل دفتر ستاد بازآفرینی شهری پایدار وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه برنامه هایی برای محورهای عبوری دسته های عزاداری در کشور می توان عملیاتی کرد، افزود: پیشنهاد می شود مسیر عبوری دسته حسینیه و زینبیه اعظم زنجان نیز در قالب برنامه های این ستاد، مورد بهسازی و تجهیز قرار گیرد.

برچسب‌ها