مقام‌های آلمانی بر این باورند که تروریست‌های داعش بیش از ۱۱ هزار پاسپورت سفید در اختیار دارند که می‌توانند آنها را با مشخصات فردی هر کسی کامل کنند.

تروریست‌های داعش بیش از ۱۱ هزار پاسپورت سفید دارند

به گزارش قدس آنلاین، هفته نامه بیلد امروز یکشنبه به نقل از مقام های آلمانی نوشت: گروه تروریستی داعش بیش از ۱۱ هزار و صد پاسپورت سفید سوری دارد که می توان آنها را با مشخصات فردی هر کسی پر کرد.

این هفته نامه به نقل از اسناد محرمانه پلیس فدرال و وزارت کشور آلمان؛ افزود: بازرسان فهرستی از شماره سریال های پاسپورت های سفید را جمع آوری کرده اند.

پاسپورت های سرقت شده، اوراق هویتی هستند که با مشخصات فردی هیچ کسی پر نشده و می تواند یک ابزار بسیار ارزشمند برای جاعلان باشد.

سرویس های امنیتی آلمان بر این باورند که بیش از ۱۸ هزار پاسپورت سفید از اماکن دولتی سوریه به سرقت رفته است و هزاران پاسپورت سفید در اختیار سایر گروه های تروریستی و افراطی غیر از داعش است.

سخنگوی پلیس جنائی آلمان در این باره تاکید کرد: تحولات مربوط به شرایط پناهجویان نشان داده است که سازمان های تروریستی در حال استفاده از این فرصت هستند تا زمینه نفوذ مهاجمان یا حامیان اختمالی خود را به اروپا و آلمان فراهم کنند.

اعضای گروه تروریستی داعش که یک سری حملات تروریستی و بمب‌گذاری در پاریس را هماهنگ و اجرا کرده اند، دارای پاسپورت های جعلی بودند. در حملات تروریستی نوامبر ۲۰۱۵ در پاریس بیش از ۱۳۰ نفر کشته شدند.

وی در ادامه تصریح کرد: پاسپورت های جعلی یا دستکاری شده بیشتر برای ورود غیرقانونی به اروپا استفاده می شود و انگیزه ای غیر از انجام یک حمله تروریستی برای انجام این کار وجود ندارد.

مقام های مهاجرت در آلمان در سال ۲۰۱۶ میلادی بیش از ۸۶۲۵ پاسپورت را جعلی تشخیص داده اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها