قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی در دیدار با وزیر امور خارجه پاکستان گفت:دولت ها و ملل اسلامی در برابر جنایات و فجایع انسانی که مردم میانمار را تهدید می کند، سکوت نکنند.

 دولت‌ها و ملل اسلامی در برابر جنایات میانمار سکوت نکنند

به گزارش قدس آنلاین، سید مرتضی بختیاری در دیدار با خواجه آصف؛ وزیر امور خارجه و ناصر جنجوعه رئیس شورای عالی امنیت ملی پاکستان که در حرم مطهر امام رضا(ع) برگزار شد با محکوم کردن جنایات ارتش میانمار و اقدامات گروه های تکفیری و تروریستی در خاورمیانه بر ضرورت هم افزایی و همکاری در مبارزه با اینگونه اقدامات غیرانسانی تاکید کرد.

وی گفت: سازمان ها و نهادهای حقوق بشری در رابطه با کشتارهایی که در یمن، سوریه، بحرین و میانمار انجام می شود، موضع گیری نمی کنند و سکوت اختیار کرده اند.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به مشترکات فرهنگی و مذهبی گسترده بین ایران و پاکستان تصریح کرد: تعداد کثیری از زائران غیرایرانی بارگاه منور رضوی امام رضا(ع) را زائران عزیز پاکستانی تشکیل می دهند که علیرغم تهدیدهای گروه های سلفی و تکفیری منطقه، رنج سفر را به جان می خرند و عاشقانه به پابوس امام هشتم(ع) مشرف می شوند.

وی تصریح کرد: آستان قدس رضوی ارائه خدمات شایسته و کیفی به این زائران عزیز را از وظایف اصلی خود می داند و علاوه بر اجرای مراسم های مذهبی و فرهنگی به زبان اردو و انگلیسی در رواق های مبارکه کوثر، غدیر، دارالرحمه و دارالمرحمه که به زائران پاکستانی اختصاص یافته است، با دستور تولیت آستان قدس رضوی ساخت زائرسرا و مجتمع رفاهی و خدماتی در مرز میرجاوه را با جدیت دنبال می‌کند.

بختیاری افزود: تامین امنیت جانی و ارائه خدمات کیفی به زائران پاکستانی از موضوعات مهمی است که امیدواریم با تعامل و ارتباط سازنده و اثربخش بین مسئولان جمهوری اسلامی ایران و پاکستان افزایش یابد.

وزیر امور خارجه پاکستان نیز در این دیدار با ابراز خوشحالی از زیارت بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) هدف از سفر خود را اعلام مواضع صریح اسلام آباد در مقابله و مبارزه با گروه های تکفیری و تروریستی دانست و افزود: حل مشکلات زائران و تامین امنیت و رفاه برای آنان از خواسته های دولت پاکستان است و در این زمینه آماده هرگونه همکاری هستیم.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها