سخنگوی وزارت خارجه نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد را فرصت بسیار مناسبی برای پیگیری موضوع میان دانست و گفت: در صورت نیاز برای برگزاری برخی نشست‌ها، اقدامات لازم را انجام می دهیم.

به گزارش قدس آنلاین، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: جمهوری اسلامی ایران با توجه به تعهدی که در قبال مسلمانان جهان برای خود قائل است با تمام توان در خصوص احقاق حق این جمعیت مسلمان اقدام خواهد کرد.

وی افزود: در گذشته نیز به طور فعال در حوزه‌های مختلف از اجلاس سال پیش سازمان همکاری‌های اسلامی در مالزی گرفته تا دیدارها و تماس‌های وزیر امور خارجه با همتایانش این موضوع مطرح و پیگیری شده است.

قاسمی، تماس‌های تلفنی در هفته‌های گذشته، نگارش نامه وزیر امور خارجه به دبیرکل سازمان ملل متحد و اتخاذ مواضع را از دیگر اقدامات وزارت امور خارجه در دفاع از مظلومان میانمار برشمرد.

وی، نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد را فرصت بسیار مناسبی برای پیگیری این موضوع دانست و افزود: در صورت نیاز برای برگزاری برخی نشست‌ها و تصمیمات، اقدامات لازم را انجام خواهیم داد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی گفت: در اجلاس اخیر سازمان همکاری‌های اسلامی در قزاقستان نیز نشست کوتاهی در خصوص حمایت از مسلمانان مظلوم میانمار برگزار شد و سران کشورهای اسلامی شرکت کننده در این اجلاس در این خصوص رایزنی کردند.

قاسمی تاکید کرد: وزارت امور خارجه به تلاش هایش در این زمینه در سطوح مختلف ادامه خواهد داد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها