اصفهان- معاون اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان با اشاره به درخواست وزارت کار از دولت برای صدور کارت هویت جهت فرزندان زنان ایرانی که همسر غیر ایرانی دارند، گفت: البته به هیچ عنوان برای این فرزندان شناسنامه صادر نمی شود و کارت های هویت فقط برای رفع مشکل در بخش سواد و سلامت آنها خواهد بود.

صدور کارت هویت برای فرزندان زنان ایرانی که همسر غیر ایرانی دارند

به گزارش قدس آنلاین، احمدرضا پرنده اظهارکرد: موضوع مهمی که از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به ادارت کل در استان ها ابلاغ شد، طرح سرشماری زنان ایرانی که دارای همسر غیرایرانی هستند، بود.

وی با اشاره به اینکه بر اساس قانون مدنی جمهوری اسلامی ایران، فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با همسر اتباع خارجی، در داخل کشور نمی توانند شناسنامه ایرانی دریافت کنند، ادامه داد: از طرف دیگر تعداد قابل توجهی از زنان ایرانی ما با مردان غیر ایرانی ازدواج کرده اند که فرزندان آنها شناسنامه ندارند و فاقد هویت رسمی هستند که برای رفع این مشکل و نگرانی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از دولت درخواست کرد برای این فرزندان کارت هویت صادر شود تا بتوانند با استفاده از این کارت هم در مدارس ثبت نام کنند و هم دفترچه بیمه برای آنها صادر شود.

معاون اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان تاکید کرد: البته به هیچ عنوان برای این فرزندان شناسنامه صادر نمی شود و پیشنهاد صدور کارت هویت فقط برای رفع مشکل در بخش سواد و سلامت این افراد به دولت ارایه شده است.

وی یادآور شد: مرحله اول برای صدور کارت هویت این است که کلیه زنان و مادران ایرانی که همسر غیر ایرانی دارند، کد ملی خود را با استفاده از تلفن همراه به شماره ۲۰۰۰۱۹۵ پیامک کنند تا همکاران ما در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پس از دریافت پیامک با فرد تماس گرفته و اطلاعاتی را از آنها دریافت کنند تا مراحل بعدی اجرای این طرح انجام شود.

پرنده خاطرنشان کرد: به هیچ عنوان نیاز نیست که این زنان یا مادران به جایی مراجعه کنند یا هزینه هایی را پرداخت کنند وفقط کافی است کد ملی خود را به شماره اعلام شده پیامک کنند.

وی افزود: در حال حاضر هیچ محدودیت زمانی برای ارسال پیامک از سوی وزارتخانه اعلام نشده است.

برچسب‌ها