اصفهان- پانزدهمین اجلاس بین المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی صبح چهارشنبه با حضور مقامات لشکری و کشوری آغاز شد.

پانزدهمین اجلاس بین‌المللی تجلیل از پیرغلامان آغاز شد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، در ابتدای این مراسم جمعی از پیرغلامان با اجرای سرود جمعی «کجایید ای شهیدان خدایی» حال و هوای معنوی خاصی به اجلاس بخشیدند.

در ادامه فرزند حضرت آیت الله مظاهری رییس حوزه علمیه اصفهان پیام ایشان به پانزدهمین اجلاس بین‌المللی تجلیل از پیرغلامان را قرائت کرد.

در متن پیام این مرجع عالیقدر آمده است:

«خداوند بزرگ را سپس می گزاریم که در آستانه محرم حسینی، شهر عاشورایی اصفهان دیار شهیدان سرافراز و پایتخت فرهنگ و تمدن اسلامی مفتخر به میزبانی پانزدهمین اجلاس تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی گردیده است و طنین بلند آغاز دوباره عزاداری های سید و سالار شهیدان از این شهر حسینی درانداخته می شود. و به امید خداوند و با الطاف آن امام همام این برنامه شکوهمند در این شهر و دیار با شکوه و ظرفیت متمایز برگزار خواهد شد.

این اجلاس مردمی که سنتی حسنه به منظور تکریم از خادمان فرهنگ والای عاشورا و تمجید از اهتمام و مساعی آنان در زنده نگه داشتن نام و یاد نهضت حسینی است، فرصتی مغتنم و ظرفیتی مناسب برای تجلی جامعیت و فراگیر بودن گفتمان حسینی است و از این روست که در میان مهمانان داخلی و خارجی علاوه بر شخصیت های محترم از برادران اهل سنت، چهره هایی از سایر ادیان ابراهیمن نیز حضور دارند، چرا که حسین وارث آدم و وارث نوح و وارث ابراهیم و موسی و عیسی و محمد(ص) و همه فضیلت ها و خوبی های پیامبران الهی است. آری حسین نه فقط متعلق به شیعیان و اسلام و مسلمانان که متعلق به همه آزادگان و آزادی خواهان جهان است که همه عدالت دوستان اوج آرمان های خود را در آن متجلی می بینند و از او درس حریت و صداقت و مجاهدت می گیرند.
اینک ذکر نکاتی چند را به حضور شما عاشقان لازم می شمارم.
اول تاکید بر اهیمت این رسالت والا و خطیر است که بر عهده شما قرار گرفته است. مجموعه اقدامات متنوعی که در عزاداری سالار شهیدان صورت می گیرد همه و همه به منظور تحکیم و تثبیت  پیام های عاشورا به نسل ها و ادوار بعدی است. جریان عزاداری حسین به عنوان یک رسانه پرنفوذ است و باید از این جایگاه رسانه ای برتر بهترین بهره برداری صورت پذیرد، تا همان گونه که قیام اباعبدالله به تعبیر امام صادق(ع) با هدف نجات و رهایی انسان بود، استمرار آن نهضت با عزاداری ها با همان رسالت باشد.»

برچسب‌ها