کرمان - استاندار کرمان گفت: همایش پیاده روی جهانی اربعین حسینی، ثمره خون شهدای دوران دفاع مقدس و مدافع حرم است.

جلسه ستاد هماهنگی اربعین حسینی در کرمان برگزار شد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، علیرضا رزم حسینی پیش از ظهر چهارشنبه در جلسه ستاد استانی هماهنگی اربعین حسینی با اشاره به کارنامه موفق استان کرمان در صدور روادید و اعزام بیش از ۵۱ هزار نفر طی یکسال گذشته، افزود: این اعزام با امنیت کامل و سلامت زائرین انجام پذیرفت.

وی برگزاری همایش پیاده روی جهانی اربعین حسینی را ثمره خون شهدای والامقام دوران دفاع مقدس و مدافع حرم به فرماندهی سردار سرلشکر حاج قاسم سلیمانی عنوان کرد و یادآورشد: این مودتی که بین کشورهای ایران و عراق بوجود آمد، موجب اعزام میلیون ها زائر به این کشور شده است.

استاندار کرمان به نقش بازدارندگی امنیت در منطقه با حضور میلیون ها مسلمان عاشق در همایش پیاده روی اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: اربعین نشان قدرت منطقه ایِ نرم افزاری است و به دنیا نشان می دهد که جامعه مسلمان ایران و عراق و دیگر کشورهای دنیا به عشق آزادگی و فلسفه عاشورا در کربلا حضور می یابند.

وی در اشاره به اینکه بحث بهداشت و سلامت زائران در بازگشت از سفر باید مورد توجه قرار بگیرد، افزود: باید از این حجم حضور زائران که ظرفیت اجتماعی خوبی است، برای کارهای فرهنگی استفاده شود و کارهای نو و جدید صورت بگیرد.


افزایش خروجی‌های استان در اربعین امسال به ۲ مرز
مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری کرمان نیز اظهار کرد: در اربعین ۹۵ برای حدود ۵۱ هزار نفر روادید در استان صادر شد و استان کرمان گذرگاه زائران استان های همجوار و اتباع افغانستان و پاکستان بود که از استان ما عبور می کردند و با مشارکت دستگاه های مختلف، کارها انجام شد.

وی بیان کرد: بخشی از مشکلات سال ۹۴ در زمینه حمل و نقل در سال ۹۵ کاهش یافت و با توجه به اینکه امسال دو تغییر عمده ایجاد شده، پیش بینی می شود مشکلات کمتری داشته باشیم.

خلیل همایی راد با بیان اینکه مرزهای خروجی استان در اربعین امسال به دو مرز افزایش پیدا کرده و سهمیه بندی وجود ندارد، اظهار کرد: در دو سال گذشته بیش از سهمیه در نظر گرفته شده متقاضی داشتیم، اما امسال سهیمه بندی حذف شده است.

پیش‌بینی صدور ۸۰ هزار ویزا در اربعین سال جاری در کرمان
مدیرکل حج و زیارت استان کرمان نیز همچنین در این جلسه گفت: ۸۰ درصد کار صدور ویزا در سال گذشته از طریق سامانه سماح اتفاق افتاد و نیروها با کار شبانه روزی، زمان صدور ویزا از ۷۲ ساعت به ۱۲ ساعت کاهش یافت.

حجت الاسلام روح اله صاحبی با اشاره به اینکه از دوم مهرماه امسال کنسولگری در کرمان فعال می شود، تصریح کرد: امسال صدور ویزای سیستان و بلوچستان با استان کرمان دیده شده و تصور این است که نزدیک به ۸۰ هزار صدور ویزا در استان داشته باشیم.

وی بیان کرد: ۱۲۰ دفتر زیارتی استان آماده انجام کار و صدور روادید زائران اربعین هستند و از ۲۰ شهریورماه کار صدور ویزا آغاز شده و هزینه صدور ویزا ۴۰ دلار است.

مدیرکل حج و زیارت استان کرمان با تاکید براینکه تاکنون یک هزار و ۲۰ نفر در استان کرمان برای سر اربعین ثبت نام کرده اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۲۰ درصدی داشته است، گفت: صدور ویزای، انفرادی تراکم کاری را بالا می برد و تاکید ما ثبت نام به صورت سرگروهی است.

برچسب‌ها