اهواز- نماینده مسجدسلیمان خواستار اجرایی شدن مصوبه افزایش حقوق بازنشستگی و رسیدن کف حقوق بازنشستگان به دو میلیون تومان شد.

مصوبه افزایش حقوق بازنشستگی اجرایی شود

به گزارش قدس آنلاین، علی‌عسکر ظاهری در همایش بزرگداشت روز خانواده و تکریم بازنشستگان در استانداری خوزستان، با تاکید بر لزوم تحلیل نیازهای قشر بازنشسته اظهار کرد: اگر وضعیت به گونه‌ای است که یک بازنشسته حدود سه سال برای مطالبات خود دوندگی می‌کند، باید تغییر روش دهیم و راهکار جدیدی ارائه شود.

 وی افزود: زمانی که از معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری خوزستان سؤال کردم که پاداش، مطالبات و مرخصی‌های بازنشستگان چه وضعیتی دارند در پاسخ شنیدم که هنوز منتظر تامین اعتبار هستند.

 ظاهری با بیان اینکه به هیچ وجه میزان درآمد و خدمت بازنشستگان با هم سازگاری ندارد، بیان کرد: پدر بازنشسته‌ای با تجربه کاری ۳۰ سال یا بیشتر و با چند فرزند و انتظارات بالا تنها یک میلیون تومان فیش حقوقی دریافت می‌کند که این میزان درآمد و خدمت متعادل نیست.

 وی گفت: در سال گذشته در برنامه ششم دولت مکلف شد که کف پرداختی مستمری‌بگیران به دو میلیون برسد که ردیف‌های تامین اعتبار آن‌ نیز مشخص شد و قرار بر این شد که ۶۰ درصد این فاصله را در سال ۹۶ و ۴۰ درصد را در سال بعد پرداخت کنند ولی طبق اظهارات بازنشستگان تاکنون اجرایی نشده است که از استاندار خوزستان انتظار نداریم این خلاء در استان وجود داشته باشد.

 نماینده مسجدسلیمان در مجلس تصریح کرد: تغذیه مناسب، تفریح و ... موجب افزایش طول عمر می‌شود و اکنون میانگین سنی افزایش پیدا کرده است ولی آیا شرایط را برای تردد سالمندان یا تفریح و درمان آنها مهیا کرده‌ایم؟

 ظاهری افزود: برخی از مدیران استان خوزستان از جمله آقای تقی‌زاده مدیرکل آموزش و پرورش ابلاغ کرده‌اند که اولویت استخدام با فرزندان بازنشستگان سازمان‌شان است که بخشی از آن در چارچوب قانون و ضوابط است. همچنین دولت را مکلف کرده‌ایم که از پیمانکاران و نیروهای بومی استفاده کنند تا دغدغه‌های بسیاری از افراد حل شود.

 منبع: ایسنا

برچسب‌ها