عضو هیات رئیسه مجلس گفت: با ایجاد نظام پارلمانی، بسیاری از سرخوردگی‌های رایج در کشور، کاهش یافته و دیگر کسی به تسویه حساب شخصی و سیاسی روی نمی آورند.

ایجاد نظام پارلمانی در کشور مانع تسویه حساب شخصی و سیاسی می‌شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی، محمدحسین فرهنگی در هفتاد و نهمین گردهمایی معاونان فرهنگی جهاد دانشگاهی کشور با اشاره به برخی از مهم ترین ویژگی‌های یک مدیر کارآمد و توانمند در نظام اسلامی از دیدگاه بنیانگذار فقید انقلاب اسلامی اظهار داشت: نظریه پردازی، بسیجی‌گری و توانایی رفع مشکلات در جامعه از مهم‌ترین ویژگی‌های مدیران این چنینی است.

وی در ادامه با تبیین انواع مدیریت اشخاص در جمهوری اسلامی ایران گفت: برخی مدیران، مدیران مجری هستند و با وجود عدم توانایی نظریه‌پردازی و طراحی، می توانند طرح و کار مورد نظر را در نهایت دقت انجام دهند.

فرهنگی با بیان اینکه امام خمینی(ره)؛ هر سه ویژگی یک مدیر کارآمد و توانمند را داشتند، گفت: به عنوان مثال، توان بسیجی گری حضرت امام خمینی(ره)؛ زبانزد عام و خاص بود، به طوری که ایشان می‌توانستند با یک کلام خود، میلیون‌ها انسان را بسیج کرده و بعد از انقلاب اسلامی، تئوری ولایت فقیه را به صورت عملی در نظام اسلامی پیاده سازی کنند.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، ایجاد برخی نهادها در کنار نهادهای رسمی کشور با هدف اعتلای فرهنگ انقلابی و اسلامی را یکی دیگر از ابتکارات امام خمینی(ره) دانست و تصریح کرد: به عنوان مثال، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در کنار ارتش قهرمان و جهاد دانشگاهی در کنار نظام آموزش عالی و ... ایجاد شد تا سمت و سوی فرهنگی با محوریت اسلام و انقلاب در کشور افزایش یابد چرا که در آن برهه زمانی، نظام آموزشی کشور بر خلاف اقتضائات و اصول اسلامی پیش می‌رفت.

فرهنگی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی توانسته در حوزه‌های مختلف، رسالت اصلی خود را به درستی انجام دهد عنوان کرد: جهاددانشگاهی، مولود مبارک انقلاب اسلامی است و باید در حوزه‌های مختلف و به خصوص حوزه فرهنگی، نقشی فراتر از نقش فعلی را ایفا کرده و در حوزه نظام آموزش عالی، موثرتر عمل کند.

وی در ادامه سخنان خود با انتقاد شدید از عملکرد ناموفق دفاتر ارتباط صنعت و دانشگاه در مراکز دانشگاهی کشور تصریح کرد: جهاددانشگاهی در مقایسه با این دفاتر توانسته با امکانات و اعتبارات بسیار محدود، خوش بدرخشد.

فرهنگی عنوان کرد: نظام آموزش عالی کشور، نیازمند شیوه های جدید و تفکرات انقلابی است که با تحقق این موضوع می توان افق‌های جدیدی را در این حوزه ترسیم کرد.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی خطاب به رییس جهاد دانشگاهی کشور درخواست کرد که این سازمان در برخی پروژه های موثرتر، ورود کرده و نتایج آن را به اطلاع مقامات و مسئولان ارشد نظام از رهبر معظم انقلاب گرفته تا سران سه قوه برساند.

فرهنگی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به یکی از سفرهای رهبر انقلاب اسلامی به کردستان و بیانات ایشان مبنی بر اینکه مخالف ایجاد نظام پارلمانی در کشور نیستند، تصریح کرد: در صورت تحقق این موضوع، بسیاری از سرخوردگی‌های رایج در کشور، کاهش یافته و دیگر کسی نگران امنیت شغلی خود نخواهد بود و حتی در سطح روستاها نیز کسی به تسویه حساب شخصی و سیاسی روی نمی‌آورند.

این مقام مسئول، تبریز ۲۰۱۸ را فرصتی تاریخی و بی‌نظیر برای توسعه و شکوفایی همه جانبه استان دانست و افزود: سازمان جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی با هماهنگی دستگاه‌های مسئول، نورپردازی ویژه خانه‌های تاریخی، ساختمان‌های مرتفع دستگاه‌های دولتی و همچنین غیر دولتی را آغاز کند و چهره زیباتری از تبریز عزیز را برای گردشگران کشورهای دیگر به نمایش بگذارد. انتظار دارم برای نورپردازی کوه عون بن علی نیز در روزهای اخیر، اقدام شود.

فرهنگی همچنین گفت: اگر جهاد دانشگاهی در این زمینه نیز موفق باشد استان‌های دیگر نیز می‌توانند فعالیت‌های مشابهی را آغاز کنند.

وی با اشاره به یکی از جلسات مجمع نمایندگان استان با هیات دولت اظهار کرد: بر اساس مصوبه این جلسه؛ دستگاه‌های ملی می‌توانند ۱۰ درصد از اعتبارات متمرکز خود را به تبریز ۲۰۱۸ اختصاص دهند و امیدواریم این موضوع در آینده نزدیک عملیاتی شود.

نماینده مردم تبریز در مجلس از برگزاری چندین برنامه ملی و بین المللی ورزشی از سوی وزارت ورزش و جوانان و همچنین سلسله همایش‌های تخصصی توریسم درمانی توسط دانشگاه علوم پزشکی همزمان با رویداد فرهنگی- تاریخی تبریز ۲۰۱۸ خبر داد.

برچسب‌ها