اصفهان- جشن لبخند آب باحضور شهردار، فرماندار، فرماندهی انتظامی، بخشدار و بیش از ۴ هزار نفر در شهرستان نائین برگزارشد.

سرانه مصرف آب مشترکین شهرستان نائین کمتر از میانگین استان است

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان، در این برنامه مدیر روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: بررسی ها حاکی از آن است که مردم کویرنشین نائین نسبت به سایر مردم در شهرستان های دیگر استان آب کمتر مصرف می کنند زیرا در سال گذشته سرانه مصرف آب خانگی در استان اصفهان حدود ۱۵۱ لیتر در شبانه روز بوده است که این رقم در شهرستان نائین به مراتب کمتر است چرا که مردم نائین قدر آب را به خوبی می دانند و در مصرف آب دقت می کنند.
سیداکبر بنی طبا اعلام کرد: در سال ۱۳۷۸ افق طرح آبرسانی اصفهان بزرگ به پایان رسید و برای تأمین آب شرب مردم استان اصفهان نیاز به راه اندازی دومین سامانه آبرسانی بوده است که متأسفانه از آن زمان تاکنون هنوز زمینه راه اندازی دومین سامانه آبرسانی در استان فراهم نشده است و پیش بینی می شود تا چند سال آینده هم این مهم تحقق نیابد بنابراین مدیریت مصرف آب از اهمیت بسزایی برخوردار است.
وی مدیریت مصرف آب را کم مصرف کردن آب ندانست و بیان کرد: مدیریت مصرف آب به معنای کم مصرف کردن آب نیست بلکه منظور مصرف صحیح آب است. پس از مردم کویرنشین نائین خواسته می شود مانند همیشه آب را درست مصرف کنند و نیز فرهنگ صحیح مصرف را به نسل آینده انتقال دهند.
مدیر روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان اعلام کرد: شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان به خاطر اینکه بتوانند با همین منابع آبی مجدد آب شرب مردم استان را عادلانه توزیع نمایند از تکنولوژی های موجود در این خصوص استفاده نمود که در این میان می توان به بهره گیری از سیستم تله متری، تله کنترل، سامانه نجما اشاره کرد ضمن آنکه برگزاری برنامه های فرهنگی در اقصی نقاط استان در مدیریت مصرف آب بسیار مؤثر واقع گردید و از مردم نائین می خواهیم قدر آب را بیش از پیش با درست مصرف کردن آب بدانند.

برچسب‌ها